Show simple item record

Pseudonáhodné procházky a chip-firing games
dc.contributor.advisorKoucký, Michal
dc.creatorMittal, Parth
dc.date.accessioned2021-07-13T06:48:27Z
dc.date.available2021-07-13T06:48:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127441
dc.description.abstractStudujeme dva deterministické procesy analogické náhodným procházkám na grafech. První je hra s vystřelováním žetonů, chip-firing game, zavedená Björnerem a Lovászem. Jedná se o hru jednoho hráče hranou pohybem žetonů po orientovaném grafu. Našli jsme efektivní simulaci booleovských obvodů a Turingových strojů pomocí této hry. Druhým procesem je Prop- pův stroj, neboli rotor-router model, pseudonáhodný proces zavedený Priez- zhevem. Zlepšujeme výsledky Kijima a spol. a ukazujeme novou horní mez O(m) na diskrepanci tohoto procesu na grafech stupně d s m hranami. 1cs_CZ
dc.description.abstractWe study two deterministic analogues of random walks. The first is the chip-firing game, a single player game played by moving chips around a directed graph, popularised by Björner and Lovász. We find an efficient simulation of boolean circuits and Turing machines using instances of the chip-firing game - after assigning a fixed strategy to the player. The second is the Propp machine, or the rotor router model, a quasirandom model intro- duced by Priezzhev. We improve results of Kijima et al. and show a bound of O(m) on the discrepancy of this process from a random walk on d-regular graphs with m edges. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectPropp machine|pseudorandom walks|chip firing gamescs_CZ
dc.subjectPropp machine|pseudorandom walks|chip firing gamesen_US
dc.titlePseudorandom walks and chip firing gamesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-22
dc.description.departmentComputer Science Institute of Charles Universityen_US
dc.description.departmentInformatický ústav Univerzity Karlovycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId234347
dc.title.translatedPseudonáhodné procházky a chip-firing gamescs_CZ
dc.contributor.refereeDvořák, Zdeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Informatický ústav Univerzity Karlovycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Computer Science Institute of Charles Universityen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStudujeme dva deterministické procesy analogické náhodným procházkám na grafech. První je hra s vystřelováním žetonů, chip-firing game, zavedená Björnerem a Lovászem. Jedná se o hru jednoho hráče hranou pohybem žetonů po orientovaném grafu. Našli jsme efektivní simulaci booleovských obvodů a Turingových strojů pomocí této hry. Druhým procesem je Prop- pův stroj, neboli rotor-router model, pseudonáhodný proces zavedený Priez- zhevem. Zlepšujeme výsledky Kijima a spol. a ukazujeme novou horní mez O(m) na diskrepanci tohoto procesu na grafech stupně d s m hranami. 1cs_CZ
uk.abstract.enWe study two deterministic analogues of random walks. The first is the chip-firing game, a single player game played by moving chips around a directed graph, popularised by Björner and Lovász. We find an efficient simulation of boolean circuits and Turing machines using instances of the chip-firing game - after assigning a fixed strategy to the player. The second is the Propp machine, or the rotor router model, a quasirandom model intro- duced by Priezzhev. We improve results of Kijima et al. and show a bound of O(m) on the discrepancy of this process from a random walk on d-regular graphs with m edges. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Informatický ústav Univerzity Karlovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV