Zobrazit minimální záznam

How gamers community percieve new game journalism
dc.contributor.advisorHroch, Miloš
dc.creatorŠanda, Štěpán
dc.date.accessioned2021-07-13T06:47:16Z
dc.date.available2021-07-13T06:47:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127435
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na zpětnou vazbu publika na nové způsoby publicistického psaní o počítačových hrách. Tato zpětná vazba má často podobu negativního a intenzivního odmítání referování o hrách mimo tradiční hledisko herní žurnalistiky. Hlavním cílem práce je tedy zasadit tuto zpětnou vazbu do kontextu proměn herní kultury a hráčské identity jako takové. V teoretické části práce popisuje historický vývoj média počítačových her. Text rovněž shrnuje vývoj české videoherní žurnalistiky a přibližuje teoretická uchopení her jakožto specifického druhu média, a to především z pohledu vztahu mezi hrou a konzumentem. První část uzavírá kapitola o fanouškovství s přihlédnutím na hráčskou komunitu. Ve výzkumu využívám polostrukturovaných rozhovorů s publicisty a provádím obsahovou analýzu jak jejich textů, tak uživatelských komentářů, které na ně reagují. V takto sestaveném výzkumném vzorku se vyjevuje, že čtenáři z řad gamerů a autoři publicistických textů vnímají odlišně samotnou podstatu počítačových her a to, jak se k nim má společnost vztahovat. Stejně tak analýza odhalila důraz na identitární témata v hráčské komunitě ventilovaná například ve zpochybňování sdělení textů na základě osobnostních charakteristik jejich autorů.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the reactions of readers to new ways of journalistic texts about computer games. These reactions often present themselves as a negative and intense rejection of writing about computer games beyond traditional modes of game journalism. Therefore, the thesis' main objective is to set these reactions to the context of changes in game culture and gamers' identity. The theoretical part describes the historical development of the computer games medium. It also summarizes Czech game journalism's evolution and describes the theoretical concepts of computer games as a specific medium, emphasizing the relationship between the medium and its consumer. The first part is enclosed by a chapter on fan cultures, especially on the gaming community. The central part of the research analyses users' comments, which react to analysed journalistic texts. Part of the analysis is also comprised of interviews with the authors of these texts. Such a constructed sample reveals that gamers and publicists perceive the computer games' nature and their roles in society differently. Furthermore, analysis has shown emphasis on identitarian themes in gaming community which manifested in rejecting the messages of analysed texts with reference to individual characteristics of its authors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVideoherní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectzpětná vazbacs_CZ
dc.subjectherní kulturacs_CZ
dc.subjecthráčics_CZ
dc.subjectnová herní publicistikacs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectpolitika identitcs_CZ
dc.subjectGame journalismen_US
dc.subjectpublicsen_US
dc.subjectfeedbacken_US
dc.subjectgame cultureen_US
dc.subjectgamersen_US
dc.subjectnew game journalismen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectidentity politicsen_US
dc.titleJak tradiční gameři příjímají novou herní publicistikucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229548
dc.title.translatedHow gamers community percieve new game journalismen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na zpětnou vazbu publika na nové způsoby publicistického psaní o počítačových hrách. Tato zpětná vazba má často podobu negativního a intenzivního odmítání referování o hrách mimo tradiční hledisko herní žurnalistiky. Hlavním cílem práce je tedy zasadit tuto zpětnou vazbu do kontextu proměn herní kultury a hráčské identity jako takové. V teoretické části práce popisuje historický vývoj média počítačových her. Text rovněž shrnuje vývoj české videoherní žurnalistiky a přibližuje teoretická uchopení her jakožto specifického druhu média, a to především z pohledu vztahu mezi hrou a konzumentem. První část uzavírá kapitola o fanouškovství s přihlédnutím na hráčskou komunitu. Ve výzkumu využívám polostrukturovaných rozhovorů s publicisty a provádím obsahovou analýzu jak jejich textů, tak uživatelských komentářů, které na ně reagují. V takto sestaveném výzkumném vzorku se vyjevuje, že čtenáři z řad gamerů a autoři publicistických textů vnímají odlišně samotnou podstatu počítačových her a to, jak se k nim má společnost vztahovat. Stejně tak analýza odhalila důraz na identitární témata v hráčské komunitě ventilovaná například ve zpochybňování sdělení textů na základě osobnostních charakteristik jejich autorů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the reactions of readers to new ways of journalistic texts about computer games. These reactions often present themselves as a negative and intense rejection of writing about computer games beyond traditional modes of game journalism. Therefore, the thesis' main objective is to set these reactions to the context of changes in game culture and gamers' identity. The theoretical part describes the historical development of the computer games medium. It also summarizes Czech game journalism's evolution and describes the theoretical concepts of computer games as a specific medium, emphasizing the relationship between the medium and its consumer. The first part is enclosed by a chapter on fan cultures, especially on the gaming community. The central part of the research analyses users' comments, which react to analysed journalistic texts. Part of the analysis is also comprised of interviews with the authors of these texts. Such a constructed sample reveals that gamers and publicists perceive the computer games' nature and their roles in society differently. Furthermore, analysis has shown emphasis on identitarian themes in gaming community which manifested in rejecting the messages of analysed texts with reference to individual characteristics of its authors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV