Luxusní tištěné tituly na českém mediálním trhu
Luxury printed titles on the Czech media market
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127369Identifikátory
SIS: 215581
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Tištěná média, periodický tisk, luxusní časopis, niche media, reklamaKlíčová slova (anglicky)
Print media, periodical press, luxury magazine, niche media, advertisingDiplomová práce pojednává o současných luxusních tištěných periodikách, jež vycházejí na českém trhu a jsou určena široké veřejnosti. V rámci teoretického zázemí je nejprve představen celý soudobý trh s tištěnými tituly v České republice s důrazem na periodicky vycházející tituly. Práce se také zabývá faktory, které ovlivňují podobu těchto titulů i médií obecně, a to prostřednictvím poznatků politické ekonomie komunikace. Následně již práce přesouvá pozornost ke svému hlavnímu tématu - luxusu a luxusním časopisům. Ty jsou zasazeny do kontextu niche médií a popsány na základě dostupných charakteristik. Prostor je také věnován poznatkům o reklamě. Výzkumná část je zpracována kvalitativním postupem analýzy s částečným uplatněním postupu kvantitativního. Využito je metod kategorizace, deskripce a komparace. Přináší souhrn všech současně vycházejících luxusních periodik, jež jsou kategorizována na základě tematického zaměření, periodicity, ceny a vydavatele. Stěžejní částí je analýza deseti titulů (53x11, Můj dům, Motorbike, Dolce Vita, Bylinky Revue, SCORE, Kreativ, Vesmír, FC a dTest), u nichž je popsána a hodnocena sebeprezentace, cílový čtenář, obsah a grafické zpracování. Část analýzy se rovněž věnuje zkoumání reklamního obsahu a jeho vztahu k obsahu redakčnímu uvnitř několika luxusních časopisů....
This Master's thesis focuses on the current luxury print media, which are published in the Czech Republic and are intended for the general public. At first, a theoretical part introduces the entire contemporary print media market, with an emphasis on periodically published titles. The thesis also deals with factors, that affect the form of these titles and media in general, using knowledge of a political economy of communication. Subsequently, the thesis shifts attention to its main topic - a luxury in general and luxury magazines. These magazines are described and set in the context of niche media. The thesis also summarizes knowledge about advertising. The research uses a qualitative research method with a partial application of a quantitative method: categorization, description, and comparison. It brings a summary of all currently published luxury periodicals, which are categorized based on thematic focus, periodicity, price, and publisher. The main part of the research is an analysis of ten titles (53x11, Můj dům, Motorbike, Dolce Vita, Bylinky Revue, SCORE, Kreativ, Vesmír, FC and dTest), in which a self- presentation, a target reader, a content, and a graphic design are described and evaluated. Part of the analysis also deals with advertising content and its relationship to editorial content....