Srovnání kampaní Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče ve druhém kole slovenských prezidentských voleb v roce 2019
Comparison of the campaingns of Zuzana Čaputová and Maroš Šefčovič in the second round of the Slovak presidential election in 2019
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127039Identifiers
Study Information System: 229353
Collections
- Kvalifikační práce [18442]
Author
Advisor
Referee
Konrádová, Marcela
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Prezidentské volby, volby na Slovensku 2019, Zuzana Čaputová, Maroš Šefčovič, předvolební kampaň, srovnáníKeywords (English)
Presidential elections, 2019 elections in Slovakia, Zuzana Čaputová, Maroš Šefčovič, presidential campaign, comparisonPráce se věnuje představení a porovnání kampaní dvou nejúspěšnějších kandidátů v prezidentských volbách na Slovensku v roce 2019 Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče. Hlavním cílem práce je popsání obou kampaní z a jejich vzájemné porovnání. Okrajově je cílem také zjistit, jestli v komunikaci kandidátů proběhly mezi prvním a druhým kolem voleb nějaké zásadní změny. V teoretické části bakalářská práce představuje základní aspekty politického marketingu, které jsou důležité pro pochopení celé problematiky. V této části se také zaměřuje na právní problematiku prezidentského systému a předvolebních kampaní na Slovensku. Je zde také stručně představeno první kolo. Hlavní část práce se zaměřuje přímo na kampaně jednotlivých kandidátů, motivaci k volbě voličů a v závěru stručně shrnuje, co v kampaních fungovalo.
The assignment focuses on the campaigns of Zuzana Čaputová and Maroš Šefčovič in the Slovak presidential elections in 2019. The main objective is to describe the campaign of both candidates and compare them. Another aim of the assignment is to identify some changes in their communication between the first and the second round of the elections. In the theoretical part, the basic aspects of political marketing are described, because they are very important for the understanding of the subject. This part of the assignment also focuses on the law aspects of presidential function and the elections. The first round of the elections is also described in this part. The main part of the assignment covers the campaigns of the candidates, motivation of the voters and in the end it summarizes what worked in the campaigns.