Marketingová komunikace atletického klubu AŠK Slávia Trnava
Marketing communication of the athletic club AŠK Slávia Trnava
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126934Identifiers
Study Information System: 231976
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketing, atletika, komunikační mix, kvalitativní výzkumKeywords (English)
marketing, athletics, communication mix, qualitative researchNázev: Marketingová komunikace atletického klubu AŠK Slávia Trnava Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnotit současný stav marketingové komunikace atletického klubu AŠK Slávia Trnava. Dílčím úkolem práce je na základě provedených rozhovorů a zjištěných informací vymezení předností a nedostatků v marketingové komunikaci klubu. Metody: V této bakalářské práci jsou využity metody kvalitativního charakteru. Mezi využívané metody patří analýza příslušných dokumentů, sociálních sítí, webových stránek a podobně. Také pozorování a polostrukturované rozhovory s předsedou klubu a s atletickými trenéři. Výsledky: Výsledkem práce je zhodnocení současné marketingové komunikace sportovního klubu AŠK Slávia Trnava a kroky, které by mohly vést k její zlepšení v blízké budoucnosti. Klíčová slova: marketing, atletika, komunikační mix, kvalitativní výzkum
Title: Marketing communication of the athletic club AŠK Slávia Trnava Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to evaluate the current state of marketing communication of the athletic club AŠK Slávia Trnava. The partial aim of the thesis is to define, based on interviews and collected information, strengths and weaknesses in the club's marketing communication. Methods: Methods of qualitative nature were used in this bachelor thesis. The methods include the analysis of relevant documents, social media, websites etc. Also observations and semi-structured interviews with the club chairman and athletic coaches. Results: The result of this bachelor thesis is an evaluation of the current marketing communication of the sports club AŠK Slávia Trnava and steps that could lead to its improvement in the near future. Keywords: marketing, athletics, communication mix, qualitative research