Fenomén FOMO v kontextu sociální sítě Instagram
The FOMO phenomenon in the context of the social network Instagram
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126914Identifikátory
SIS: 229410
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
FOMO, fear of missing out, strach z promeškání, sociální sítě, Instagram, generace Z, mladiství, mladí dospělíKlíčová slova (anglicky)
FOMO, fear of missing out, social networks, Instagram, Generation Z, adolescents, young adultsTato bakalářská práce se zaměřuje na fenomén FOMO, tedy strach ze zmeškání nějaké události, na sociální síti Instagram. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu FOMO z psychologického hlediska a jeho aplikaci v marketingu. Dále představuje vztah generací k sociálním sítím se zaměřením na mladistvé a mladé dospělé. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zkoumá, jakým způsobem ovlivňuje fenomén FOMO aktivitu mladých dospělých na sociální síti Instagram. Zároveň zkoumá, jak uživatelé reagují na FOMO marketing ze strany influencerů.
This bachelor's thesis focuses on the FOMO phenomenon, ie the fear of missing out, on the social network Instagram. The theoretical part deals with the definition of the term FOMO from a psychological point of view and its application in marketing. Furthermore, it represents the relationship of generations to social networks with a focus on adolescents and young adults. The practical part uses qualitative research to examine how the FOMO phenomenon affects the activity of young adults on the social network Instagram. It also examines how users respond to FOMO marketing by influencers.
