Zobrazit minimální záznam

Motivují lidi peněžní odměny? Meta-analýza
dc.contributor.advisorHavránková, Zuzana
dc.creatorČala, Petr
dc.date.accessioned2021-06-29T10:04:12Z
dc.date.available2021-06-29T10:04:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126510
dc.description.abstractJsou lidé motivováni peněžními odměnami? Zodpovězení této otázky se již dlouho věnuje řada výzkumných prací z psychologie, společně s nedávnými pracemi z oboru behaviorální ekonomie. V této práci se zaměřujeme na nově publikované studie z oblasti ekonomie a sestavíme kvantitativní analýzu z čistě ekonomického hlediska. Celkově nasbíráme 1568 odhadů ze 44 různých studií a následně zakódujeme více než 30 proměnných s cílem zachytit pod- statu chování efektu peněz na motivaci a výkon. Řada statistických testů nám naznačuje, že efekt je velmi blízko nule, což je dále podpořeno testem pro specifický design. Dále využijeme bayesovského a frekventistického průměrování modelů pro zachycení nejdůležitějších vlivů na zmíněný efekt. Z těchto po- zorujeme nejvyšší vliv směrem vzhůru u publikačního zkreslení, dále pak u laboratorních experimentů a pozitivních odměn. Šest proměnných pak má opačný efekt - těmito jsou školní a charitativní experimenty, průřezová data, odměna pro sebe sama, kvantitativní výkon a podskupina studentů. 1cs_CZ
dc.description.abstractDo financial incentives motivate people to work better? A plethora of re- search papers in psychology have long tried to answer this question, together with more recent papers from behavioral economics. We take a stock of emerging research in economics and conduct a quantitative analysis from a strictly economic point of view. We collect a total of 1568 estimates from 44 different studies and codify over 30 variables to capture the underlying nature of the effect money has on motivation and performance. A range of statistical tests suggests the overall effect to be virtually zero, which we confirm using a specific design check. We then employ Bayesian and fre- quentist model averaging to identify the most prominent determinants of the effect. Among these, publication bias pushes this effect upwards the most, along with laboratory setting and positive framing in the task. Six variables then pull the effect in the opposite direction - school setting, charitable giv- ing, cross-sectional data, self-reward, quantitative performance, and students subgroup. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleDo Money Rewards Motivate People? A Meta-Analysisen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-08
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId223063
dc.title.translatedMotivují lidi peněžní odměny? Meta-analýzacs_CZ
dc.contributor.refereeBortnikova, Kseniya
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJsou lidé motivováni peněžními odměnami? Zodpovězení této otázky se již dlouho věnuje řada výzkumných prací z psychologie, společně s nedávnými pracemi z oboru behaviorální ekonomie. V této práci se zaměřujeme na nově publikované studie z oblasti ekonomie a sestavíme kvantitativní analýzu z čistě ekonomického hlediska. Celkově nasbíráme 1568 odhadů ze 44 různých studií a následně zakódujeme více než 30 proměnných s cílem zachytit pod- statu chování efektu peněz na motivaci a výkon. Řada statistických testů nám naznačuje, že efekt je velmi blízko nule, což je dále podpořeno testem pro specifický design. Dále využijeme bayesovského a frekventistického průměrování modelů pro zachycení nejdůležitějších vlivů na zmíněný efekt. Z těchto po- zorujeme nejvyšší vliv směrem vzhůru u publikačního zkreslení, dále pak u laboratorních experimentů a pozitivních odměn. Šest proměnných pak má opačný efekt - těmito jsou školní a charitativní experimenty, průřezová data, odměna pro sebe sama, kvantitativní výkon a podskupina studentů. 1cs_CZ
uk.abstract.enDo financial incentives motivate people to work better? A plethora of re- search papers in psychology have long tried to answer this question, together with more recent papers from behavioral economics. We take a stock of emerging research in economics and conduct a quantitative analysis from a strictly economic point of view. We collect a total of 1568 estimates from 44 different studies and codify over 30 variables to capture the underlying nature of the effect money has on motivation and performance. A range of statistical tests suggests the overall effect to be virtually zero, which we confirm using a specific design check. We then employ Bayesian and fre- quentist model averaging to identify the most prominent determinants of the effect. Among these, publication bias pushes this effect upwards the most, along with laboratory setting and positive framing in the task. Six variables then pull the effect in the opposite direction - school setting, charitable giv- ing, cross-sectional data, self-reward, quantitative performance, and students subgroup. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV