Přístup k uměleckému textu na střední škole (Didaktický přínos Přemysla Blažíčka)
The Approach to the Literary Text in Secondary School (Methodological Contribution of Přemysl Blažíček)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1265Identifikátory
SIS: 163844
Kolekce
- Kvalifikační práce [22844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Heczková, Libuše
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
12. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
didaktika literatury, střední škola, umělecký text, čtení, interpretace, Přemysl Blažíček, nadšenost, smysl, Cormac McCarthyKlíčová slova (anglicky)
methodology of teaching literature, secondary school, literary text, reading, interpretation, Přemysl Blažíček, enthusiasm, meaning, Cormac McCarthyPráce se zabývá možným přístupem k uměleckému textu ve výuce literatury na střední škole. Věnuje se výběru uměleckého textu, jeho čtení, interpretaci a smyslem. Celý tento přístup je demonstrován na románu Cesta od Cormaca McCarthyho. Teoretický rámec práce tvoří texty Přemysla Blažíčka. Práce se snaží zjistit, zda Blažíčkovo uvažování o literatuře je životadárné a užitečné i v pedagogickém procesu.
The present thesis deals with a possible approach to the literary text in the teaching of literature in secondary school. It discusses the choice of the literary text, its reading, interpretation and meaning. The whole approach is demonstrated on Cormac McCarthy's novel The Road; the theoretical framework of the thesis is provided by Přemysl Blažíček's texts. The thesis aims to figure out whether Blažíček's literary thought is as viable and useful in the pedagogical process as it is in literary criticism and theory.