Motivace začínajících učitelů na základních školách
Motivation of beggining teachers in primary schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125982Identifiers
Study Information System: 235392
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Hubert, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
personální management, motivace, profese učitele, začínající učitel, motivace k profesiKeywords (English)
personal management, motivation, profession of teacher, beggining teacher, motivation to the professionKalábová Lucie Abstrakt v českém jazyce Téma práce v ČJ: Motivace začínajících učitelů na základních školách Klíčová slova v ČJ: personální management, motivace, profese učitele, začínající učitel, motivace k profesi Abstrakt (ČJ): Tato bakalářská práce je zaměřená na motivační faktory k profesi učitele na základní škole. Cílem práce je analýza názorů vybraných začínajících učitelů na profesi učitele a motivaci k této profesi a návrhy na možné změny. Problematika je zaměřena na zjištění názoru o motivaci studentu a absolventu pedagogické fakulty k pedagogickému vzdělání a výuce na základních školách. Praktická část vychází z dotazníkového šetření mezi studenty na pedagogických fakultách a rozhovoru s novými mladými učiteli na základních školách, zaměřených především na jejich motivaci a rozhodování pro vysokoškolské vzdělání zaměřené na pedagogiku a profesi učitele na základní škole. Cíl práce: Cílem práce je analýza názorů začínajících učitelů na profesi učitele základní školy a motivaci k této profesi a návrhy na možné změny. Metody výzkumu: Dotazníkové šetření a rozhovory a jejich následná analýza
Lucie Kalábová Téma práce v AJ: Motivation of beggining teachers in primary schools Klíčová slova v AJ: personal management, motivation, profession of teacher, beggining teacher, motivation to the profession Abstract (AJ): This bachelor thesis is focused on the field of motivational factors and the profession of a primary school teacher. Focus on the analysis of beginning teachers about the teaching profession and the motivation for this profession and suggestions for possible changes. The issue is focused on finding out opinions about the motivation of students and graduates of the Faculty of Education for pedagogical education and teaching in primary schools. The practical part is based on a questionnaire survey among students on the Faculty of Education and interview with new young teachers in primary schools, focused primarily on their motivation and decision-making for higher education focused on pedagogy and the profession of primary school teacher