Zobrazit minimální záznam

Biochemistry in High School Education
dc.creatorRoštejnská, Milada
dc.date.accessioned2021-05-20T14:35:52Z
dc.date.available2021-05-20T14:35:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12596
dc.description.abstractShrnutí Závěrem lze konstatovat, že všechny stanovené cíle disertační práce byly splněny. Z analýzy výukových materiálů vyplynulo, že v současné době není na trhu vhodný ucelený výukový program určený pro podporu výuky biochemie na střední škole. Přestože existuje celá řada na internetu dostupných biochemických animací, jejich zpracování je vysoko nad rámec středoškolského učiva a často je k dispozici pouze v anglickém jazyce. Dotazníkové šetření ukázalo, že většina středních škol je dostatečně vybavena počítači i základním softwarem umožňujícím využití ICT ve výuce. Učitelé používají v hodinách elektronické prostředky, nejsou však k dispozici ucelené soubory využitelných biochemických programů pro středoškolskou úroveň vzdělávání usnadňující činnost učitele i učení žáků. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že učitelé by velmi ocenili výukové materiály k biochemii, zejména pak k učivu o fotosyntéze, citrátovém cyklu, metabolismech, dýchacím řetězci a proteosyntéze. Dotazníkové šetření též odhalilo nejproblematičtější úseky učiva biochemie. Na základě zjištěných skutečností jsem nejprve vytvořila studijní text určený pro středoškolské učitele, který tvořil základ pro dva výukové programy: "Biochemické procesy v lidském organismu" a "Fotosyntéza v dynamických animacích". Výukové programy jsou vytvořeny v...cs_CZ
dc.description.abstractIn conclusion I would like to highlight the fact that I believe all aims were fulfilled. The results of the educational materials analysis show that there is none sufficiently suitable complex educational program on the market that could help teaching biochemistry at secondary schools. There are animations and presentations available on the Internet, but their level is far too high for the secondary schools. The animations are usually available only in the English version. The questionnaire investigation has shown that the vast majority of schools are equipped with basic computer instrumentation and other necessary equipment (data projector, screen) to be able to include the modern information technologies into the educational process. The teachers would welcome any teaching aids aimed on the Photosynthesis, Citric acid cycle, Metabolisms and Proteosynthesis. As the questionnaire investigation showed the most problematic parts of the biochemistry subject matter, I have prepared the educational text targeting these areas of biochemistry. This text was divided to form the basis for two tutoring programs: "Biochemical Processes in Human Body" and "Photosynthesis in Dynamic Animations". The tutoring programs are composed of educational PowerPoint presentations and Macromedia Flash animations...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleBiochemie ve středoškolském vzdělávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-20
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176162
dc.title.translatedBiochemistry in High School Educationen_US
dc.identifier.aleph002132134
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csShrnutí Závěrem lze konstatovat, že všechny stanovené cíle disertační práce byly splněny. Z analýzy výukových materiálů vyplynulo, že v současné době není na trhu vhodný ucelený výukový program určený pro podporu výuky biochemie na střední škole. Přestože existuje celá řada na internetu dostupných biochemických animací, jejich zpracování je vysoko nad rámec středoškolského učiva a často je k dispozici pouze v anglickém jazyce. Dotazníkové šetření ukázalo, že většina středních škol je dostatečně vybavena počítači i základním softwarem umožňujícím využití ICT ve výuce. Učitelé používají v hodinách elektronické prostředky, nejsou však k dispozici ucelené soubory využitelných biochemických programů pro středoškolskou úroveň vzdělávání usnadňující činnost učitele i učení žáků. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že učitelé by velmi ocenili výukové materiály k biochemii, zejména pak k učivu o fotosyntéze, citrátovém cyklu, metabolismech, dýchacím řetězci a proteosyntéze. Dotazníkové šetření též odhalilo nejproblematičtější úseky učiva biochemie. Na základě zjištěných skutečností jsem nejprve vytvořila studijní text určený pro středoškolské učitele, který tvořil základ pro dva výukové programy: "Biochemické procesy v lidském organismu" a "Fotosyntéza v dynamických animacích". Výukové programy jsou vytvořeny v...cs_CZ
uk.abstract.enIn conclusion I would like to highlight the fact that I believe all aims were fulfilled. The results of the educational materials analysis show that there is none sufficiently suitable complex educational program on the market that could help teaching biochemistry at secondary schools. There are animations and presentations available on the Internet, but their level is far too high for the secondary schools. The animations are usually available only in the English version. The questionnaire investigation has shown that the vast majority of schools are equipped with basic computer instrumentation and other necessary equipment (data projector, screen) to be able to include the modern information technologies into the educational process. The teachers would welcome any teaching aids aimed on the Photosynthesis, Citric acid cycle, Metabolisms and Proteosynthesis. As the questionnaire investigation showed the most problematic parts of the biochemistry subject matter, I have prepared the educational text targeting these areas of biochemistry. This text was divided to form the basis for two tutoring programs: "Biochemical Processes in Human Body" and "Photosynthesis in Dynamic Animations". The tutoring programs are composed of educational PowerPoint presentations and Macromedia Flash animations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021321340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV