dc.contributor.advisor | Valášek, Marek | |
dc.creator | Pudlovská, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-06-16T10:00:28Z | |
dc.date.available | 2021-06-16T10:00:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125860 | |
dc.description.abstract | zabývá názory pedagogů a studentů na paralelní gymnaziální a hudební vzdělávání na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy. Kromě kapitol o historii vzniku hudebních tříd se soustředí zejména na výzkumnou část, která přináší pohledy pedagogů například na spolupráci s kolegy, jejich názory na adekvátní vybavení školy či přínos vyučování Š pro ně samotné. oučasně nty a absolventy školy. Pomocí dotazníku zjišťuje, jak je podle studentů/absolventů studium náročné časově, co všechno je škola naučila a jak školu zpětně hodnotí. Práce pedagogy či řediteli školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis looks at parallel pensum of high school and musical education from the perspective of the teachers and students of Gymnasium and Musical School of Capital City Prague. Apart from the history and the foundation of musical classes, the paper mainly focuses on the research part which brings the teachers' views on for example the cooperation with their colleagues, their opinions on the appropriate school equipment, or what they themselves gained from teaching at the school. The thesis also looks at the school students and graduates. Using a survey, it attempts to find their opinions on the time demands of their studies, what they learnt at the school and how they retrospectively see their experience with it. Furthermore, the paper provides interviews with graduates, teachers and headmasters. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gymnázium | cs_CZ |
dc.subject | hudební škola | cs_CZ |
dc.subject | GMHŠ | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | pedagogové | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.subject | absolventi | cs_CZ |
dc.subject | grammar school | en_US |
dc.subject | music school | en_US |
dc.subject | GMHS | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | graduates | en_US |
dc.title | Paralelní penzum gymnaziálního a hudebního vzdělávání z pohledu pedagogů a studentů na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy, ZUŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-26 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 232997 | |
dc.title.translated | Parallel pensum of high school and musical education from the perspective of teachers and students of Gymnasium and Musical School of Capital City Prague | en_US |
dc.contributor.referee | Jiřičková, Jiřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | zabývá názory pedagogů a studentů na paralelní gymnaziální a hudební vzdělávání na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy. Kromě kapitol o historii vzniku hudebních tříd se soustředí zejména na výzkumnou část, která přináší pohledy pedagogů například na spolupráci s kolegy, jejich názory na adekvátní vybavení školy či přínos vyučování Š pro ně samotné. oučasně nty a absolventy školy. Pomocí dotazníku zjišťuje, jak je podle studentů/absolventů studium náročné časově, co všechno je škola naučila a jak školu zpětně hodnotí. Práce pedagogy či řediteli školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis looks at parallel pensum of high school and musical education from the perspective of the teachers and students of Gymnasium and Musical School of Capital City Prague. Apart from the history and the foundation of musical classes, the paper mainly focuses on the research part which brings the teachers' views on for example the cooperation with their colleagues, their opinions on the appropriate school equipment, or what they themselves gained from teaching at the school. The thesis also looks at the school students and graduates. Using a survey, it attempts to find their opinions on the time demands of their studies, what they learnt at the school and how they retrospectively see their experience with it. Furthermore, the paper provides interviews with graduates, teachers and headmasters. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |