Právní úprava odměňování pedagogických pracovníků
Legal regulation of pedagogical employees remuneration
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125539Identifikátory
SIS: 234715
Kolekce
- Kvalifikační práce [13507]
Autor
Oponent práce
Štefko, Martin
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo a právní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra pracovního práva a práva sociálního zabezpečení
Datum obhajoby
19. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Právo na vzdělání je ústavně zaručeným právem každého člověka a patří mezi základní priority moderního demokratického státu. Stát, jakožto garant práva na vzdělání, zabezpečuje právní rámec pro realizaci vzdělávací soustavy, bez ohledu na charakter zřizovatele, a je zpravidla primárním poskytovatelem prostředků na činnost škol. Vzdělávání osob je tedy zabezpečováno především školami zakládanými zřizovateli veřejnoprávního charakteru. Výchovu a vzdělávání uskutečňují ve školách pedagogičtí pracovníci předně formou přímé pedagogické činnosti, tzn. výkonem určitých druhů determinovaných činností, kterými přímo působí na vzdělávanou osobu. Jednou z přísněji regulovaných oblastí, s ohledem na majoritní saturaci prostředků na provoz škol založených veřejnoprávním zřizovatelem z veřejných rozpočtových složek, je i odměňování zaměstnanců veřejných škol. Předkládaná závěrečná práce se zabývá otázkou, v jaké míře, a zda vůbec, poskytuje stávající právní úprava zaměstnavateli flexibilní právní nástroje pro odměňování pedagogických pracovníků veřejných škol.
The right to education is the constitutional right of every person and is one of the essential priorities of modern democratic state. State as a guaranty of right to education insures legal framework for the realization of educational system disregarding the nature of founder and is generally primary provider of means for operating the schools. The education of people is insured primary by schools which are created by founder of public nature. In schools, training and education are performed by pedagogical workers in the form of direct pedagogical function which means performing certain kinds of determined activities that directly affect the learners. One of the more regulated domains, with regard to the majority saturation of funds for the operation of schools established by a public founder from components of public budget, is remuneration of pedagogical workers in public school. Present dissertation is concerned with the question to which extent and whether at all the existing legal regulation provides to employer flexible legal instrument for remuneration of pedagogical workers in public schools.