Zobrazit minimální záznam

Consumer and its protection in EU competition law
dc.contributor.advisorŠmejkal, Václav
dc.creatorJaniková, Karolína
dc.date.accessioned2021-05-19T12:36:49Z
dc.date.available2021-05-19T12:36:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125314
dc.description.abstractThe submitted work concerns itself with the topic of protection of consumers and their welfare as an objective of the EU competition policy, as well as with the regulation of EU competition law and the way in which this objective has changed over time, both in fact and in legal perception. The first, theoretical, part of this thesis explains concepts essential for this analysis - the concept of "consumer" and its specifics in the context of the EU competition law, the definition of "consumer welfare" and the general relationship between consumer protection law and competition law. The second part deals with the historical development of consumer protection as an objective of EU competition policy. Particular attention is paid to the progress made in understanding the importance of this objective over time. An emphasis is placed on it in the political declarations of the Commission's representatives and subsequently, whether and how these political declarations and efforts were reflected in the actually adopted documents of competition law. This section therefore analyses the processes that formed the ideological basis for consumer protection under competition law and how they were reflected in formal sources of law. Although, at the doctrinal and political level, the parameter of consumer protection and...en_US
dc.description.abstractTématem této práce je ochrana spotřebitele a jeho blahobyt jako cíl soutěžní politiky, jakož i úpravy soutěžního práva EU a způsob, jakým se tento cíl v průběhu času měnil, a to fakticky i v právním vnímání. První, teoretická, část této práce vykládá pojmy, které jsou pro tuto analýzu zcela klíčové. Jde zejména o samotný pojem "spotřebitel" a jeho specifika v kontextu soutěžního práva EU, o definici "blahobytu spotřebitele" a jaký je vůbec obecně vztah mezi právem ochrany spotřebitele a právem ochrany hospodářské soutěže. Druhá část práce se zabývá historickým vývojem ochrany spotřebitele jako cíle soutěžní politiky EU. Pozornost je věnována zejména posunu, který nastal v chápání významu tohoto cíle v průběhu času, a to jak s ohledem na důraz, který na něj byl kladen v politických deklaracích zástupců Komise, tak i zda vůbec a případně jak se tyto politické deklarace a snahy odrazily v reálně přijatých dokumentech soutěžního práva. Tato část tedy analyzuje pochody, které formovaly myšlenkový základ pro ochranu spotřebitele v rámci soutěžního práva i to, jak se odrazily ve formálních právních pramenech. A ačkoli na doktrinální a politické úrovni je parametr ochrany a blahobytu spotřebitele už roky poměrně jasně primárním cílem právní úpravy, současné právní dokumenty "spotřebitele" v mnoha případech spíše...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectConsumer welfareen_US
dc.subjectconsumer protectionen_US
dc.subjectEU competition lawen_US
dc.subjectBlahobyt spotřebitelecs_CZ
dc.subjectochrana spotřebitelecs_CZ
dc.subjectsoutěžní právo EUcs_CZ
dc.titleSpotřebitel a jeho ochrana v soutěžním právu EUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-04-28
dc.description.departmentDepartment of European Lawen_US
dc.description.departmentKatedra evropského právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId187095
dc.title.translatedConsumer and its protection in EU competition lawen_US
dc.contributor.refereeExner, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra evropského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of European Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je ochrana spotřebitele a jeho blahobyt jako cíl soutěžní politiky, jakož i úpravy soutěžního práva EU a způsob, jakým se tento cíl v průběhu času měnil, a to fakticky i v právním vnímání. První, teoretická, část této práce vykládá pojmy, které jsou pro tuto analýzu zcela klíčové. Jde zejména o samotný pojem "spotřebitel" a jeho specifika v kontextu soutěžního práva EU, o definici "blahobytu spotřebitele" a jaký je vůbec obecně vztah mezi právem ochrany spotřebitele a právem ochrany hospodářské soutěže. Druhá část práce se zabývá historickým vývojem ochrany spotřebitele jako cíle soutěžní politiky EU. Pozornost je věnována zejména posunu, který nastal v chápání významu tohoto cíle v průběhu času, a to jak s ohledem na důraz, který na něj byl kladen v politických deklaracích zástupců Komise, tak i zda vůbec a případně jak se tyto politické deklarace a snahy odrazily v reálně přijatých dokumentech soutěžního práva. Tato část tedy analyzuje pochody, které formovaly myšlenkový základ pro ochranu spotřebitele v rámci soutěžního práva i to, jak se odrazily ve formálních právních pramenech. A ačkoli na doktrinální a politické úrovni je parametr ochrany a blahobytu spotřebitele už roky poměrně jasně primárním cílem právní úpravy, současné právní dokumenty "spotřebitele" v mnoha případech spíše...cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted work concerns itself with the topic of protection of consumers and their welfare as an objective of the EU competition policy, as well as with the regulation of EU competition law and the way in which this objective has changed over time, both in fact and in legal perception. The first, theoretical, part of this thesis explains concepts essential for this analysis - the concept of "consumer" and its specifics in the context of the EU competition law, the definition of "consumer welfare" and the general relationship between consumer protection law and competition law. The second part deals with the historical development of consumer protection as an objective of EU competition policy. Particular attention is paid to the progress made in understanding the importance of this objective over time. An emphasis is placed on it in the political declarations of the Commission's representatives and subsequently, whether and how these political declarations and efforts were reflected in the actually adopted documents of competition law. This section therefore analyses the processes that formed the ideological basis for consumer protection under competition law and how they were reflected in formal sources of law. Although, at the doctrinal and political level, the parameter of consumer protection and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV