Zobrazit minimální záznam

Comparison of Democratic Values in the Czech Republic Between Generations
dc.contributor.advisorCísař, Ondřej
dc.creatorPopovská, Linda
dc.date.accessioned2021-03-01T11:03:12Z
dc.date.available2021-03-01T11:03:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124699
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá porovnáním demokratických hodnot v České republice mezi tzv. generací Mileniálů a Husákových dětí. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda lze v České republice nalézt signifikantní rozdíl v podpoře demokratických hodnot mezi těmito generacemi. Další zkoumanou otázkou je, zda čeští Mileniálové vykazují nízkou podporu demokracie, jelikož tento fenomém pozorovatelný v západních zemích nebyl v České republice v kontextu srovnání s generací Husákových dětí do hloubky prozkoumán. Výzkumen chce práce překlenout tento nedostatek v odborné literatuře. Nízká podpora demokracie byla pro účely této práce na základě studia literatury definována jako hodnota podpory demokracie nedosahující 50 %. Pro zodpovězení těchto otázek byla k analýze použita sekundární data z European Social Survey šestého kola z roku 2012. Výzkum byl kvantitativní a data byla podrobena analýze v programu SPSS Statistics. Rozdíly v podpoře demokratických hodnot byly zkoumány za použití regresní analýzy a kontingenčními tabulkami. Výsledky jsou prezentovány ve formě grafů a kontingenčních tabulek. Míra podpory demokracie českých Mileniálů byla analyzována za využití deskriptivní statistiky, párových srovnání a výsledky jsou taktéž prezentovány ve formě kontingenčních tabulek a grafů. Výsledky testování nevykazují...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the comparison of democratic values within the Czech Republic between the Millennial generation and Husak's Children generation. It sets out to answer the issue as to whether or not a significant difference can be found for the support of democracy within these two generations of the Czech Republic. It also sets out to answer the question whether or not Czech Millenials show low support for democracy. Based on the researched literature, the research for this paper found a low support of democracy of less than 50%. To answer the mentioned questions, data from the sixth round of the 2012 European Social Survey was analysed. The research was quantitative and SPSS was used to analyse the data. Differences in the support of democratic values were examined using exploratory factor analysis, analysis of variance ANOVA, and multiple linear regression. The level of support of the democracy of the Czech Millennials was resolved using descriptive statistics and pairwise comparisons. The results are presented in the form of graphs and contingency tables. The conclusions are also introduced in the form of contingency tables and graphs. The test results do not exhibit a significant aberration in the support of democratic values between the studied generations; however, there was a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDemocratic valuesen_US
dc.subjectDemocracyen_US
dc.subjectMillennialsen_US
dc.subjectHusak's childrenen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.subjectComparisonen_US
dc.subjectDemokratické hodnotycs_CZ
dc.subjectDemokraciecs_CZ
dc.subjectMileniálovécs_CZ
dc.subjectHusákovy dětics_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectGeneracecs_CZ
dc.subjectPorovnánícs_CZ
dc.titlePorovnání demokratických hodnot v České republice mezi generacemics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-08
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId214174
dc.title.translatedComparison of Democratic Values in the Czech Republic Between Generationsen_US
dc.contributor.refereeTuček, Milan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá porovnáním demokratických hodnot v České republice mezi tzv. generací Mileniálů a Husákových dětí. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda lze v České republice nalézt signifikantní rozdíl v podpoře demokratických hodnot mezi těmito generacemi. Další zkoumanou otázkou je, zda čeští Mileniálové vykazují nízkou podporu demokracie, jelikož tento fenomém pozorovatelný v západních zemích nebyl v České republice v kontextu srovnání s generací Husákových dětí do hloubky prozkoumán. Výzkumen chce práce překlenout tento nedostatek v odborné literatuře. Nízká podpora demokracie byla pro účely této práce na základě studia literatury definována jako hodnota podpory demokracie nedosahující 50 %. Pro zodpovězení těchto otázek byla k analýze použita sekundární data z European Social Survey šestého kola z roku 2012. Výzkum byl kvantitativní a data byla podrobena analýze v programu SPSS Statistics. Rozdíly v podpoře demokratických hodnot byly zkoumány za použití regresní analýzy a kontingenčními tabulkami. Výsledky jsou prezentovány ve formě grafů a kontingenčních tabulek. Míra podpory demokracie českých Mileniálů byla analyzována za využití deskriptivní statistiky, párových srovnání a výsledky jsou taktéž prezentovány ve formě kontingenčních tabulek a grafů. Výsledky testování nevykazují...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the comparison of democratic values within the Czech Republic between the Millennial generation and Husak's Children generation. It sets out to answer the issue as to whether or not a significant difference can be found for the support of democracy within these two generations of the Czech Republic. It also sets out to answer the question whether or not Czech Millenials show low support for democracy. Based on the researched literature, the research for this paper found a low support of democracy of less than 50%. To answer the mentioned questions, data from the sixth round of the 2012 European Social Survey was analysed. The research was quantitative and SPSS was used to analyse the data. Differences in the support of democratic values were examined using exploratory factor analysis, analysis of variance ANOVA, and multiple linear regression. The level of support of the democracy of the Czech Millennials was resolved using descriptive statistics and pairwise comparisons. The results are presented in the form of graphs and contingency tables. The conclusions are also introduced in the form of contingency tables and graphs. The test results do not exhibit a significant aberration in the support of democratic values between the studied generations; however, there was a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV