Solidarity Academies in Turkey: An analysis of academic activism, parrhesia, and commoning practices
Solidární akademie v Turecku: analýza akademického aktivismu, parrhesie a praktik sdílení
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124689Identifikátory
SIS: 191630
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Císař, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie v evropském kontextu
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
8. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
akademický kapitalismus, akademický aktivismus, solidarita, kritika, parrhesie, institucionální praxe, kritická pedagogika, biopolitická produkce, emancipaceKlíčová slova (anglicky)
academic capitalism, academic activism, solidarity, critique, parrhesia, instituent practices, critical pedagogies, biopolitical production, emancipationVýzkum se snaží interpretovat akademický aktivismus "Akademiků pro mír" v Turecku. Tvrdí, že vznik "Akademiků pro mír" je reakcí na vzájemné propojení neoliberální a autoritářské ideologie. Autorka se domnívá, že "Akademici pro mír" budují sítě solidarity založené na kritice a praktikách mluvení pravdy. Solidární (alternativní) akademie v Turecku jsou počátkem této angažovanosti v solidaritě, přizpůsobení se, aktivistické pravdě a parrhesii a objevují se jako jevy, které s sebou nesou prefigurativně-institucionální praktiky. Diplomová práce přichází s myšlenkou, že Solidární akademie lze hodnotit jako "hraniční linii", která kultivuje naše chápání "obecných statků" a "praktik sdílení".
This research seeks to interpret the academic activism of Academics for Peace in Turkey. It argues that the occurrence of the Academics for Peace results from the intertwinement of neoliberal and authoritarian ideology. The writer of this research suggests that Academics for Peace build networks of solidarity based on resistive critique and truth-telling practices. Solidarity (alternative) academies in Turkey are the seeds of this engagement in solidarity, self- adapting practices, activist truth, and parrhesia, and they appear as phenomena that carry out prefigurative-instituent practices. The research suggests that Solidarity academies can be evaluated as a 'threshold' cultivating our understanding of the 'commons' and 'commoning practices.'