Zobrazit minimální záznam

Je "hype" opravdu tak mocný? Korelace mezi masovou a sociální médii a fluktuacemi hodnoty kryptoměn
dc.contributor.advisorKrál, Michal
dc.creatorIlina, Viktoriia
dc.date.accessioned2021-02-24T10:52:26Z
dc.date.available2021-02-24T10:52:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124617
dc.description.abstractDvanáct let poté, co Satoshi Nakamoto publikoval svoji studii, popisující principy a mechanismy, díky kterým jsou digitální transakce bezpečnější a anonymnější než ve kterékoli bance, se kryptoměny staly multi-miliardovým odvětvím s miliony investory, vývojáři, minery a spekulanty. Skutečné cenové determinanty a způsoby prognózy budoucích cenových změn však zůstávají otevřenou otázkou, na kterou je třeba ještě najít odpověď. Tato studie se se snaží zodpovědět, jak moc je cena kryptoměn ovlivněna zprávami z medií a sociálních sítí tzv. "media hype" a zda může být tato veličina použita jako prediktor pro změnu ceny. Dvě kryptoměny, Bitcoin a Tezos a 7 mediálních faktorů pro každý z nich byly zvažovány na denní bázi od 08-01-2018 do 10-31-2020. V zájmu prozkoumání vzájemné závislosti medií a ceny kryptoměn v krátkém, středním a dlouhodbém období tato studie používá přístup založený na vlnkové soudržnosti. Ukázalo se, že změna cen je to, co způsobuje "media hype", avšak tento media hype může tuto změnu umocnit. Proto "media hype" nemůžeme považovat za spolehlivý prediktor ceny kryptoměn. I přesto by měli investoři do kryptoměn vzít media a sociílní sítě v úvahu při určování investičních strategií, zvláště pro nové projekty. Klasifikace С12, G12, G14, G15, G41 Klíčová slova Kryptoměna, Bitcoin, Tezos,...cs_CZ
dc.description.abstractTwelve years after Satoshi Nakamoto published the paper describing the functioning mechanism and principals of cryptocurrency that maintains secure and anonymous digital transactions beyond any banks, cryptocurrencies have become a multi-billion-dollar industry comprising millions of investors, miners, developers and profiteers. However, the actual price determinants and ways to forecast future price changes remain an open question yet to discover the answer for. This study attempts to figure out whether media hype exerts that much influence upon cryptocurrencies price movements and whether it can be used as the basis for future movements prediction. Two cryptocurrencies, Bitcoin and Tezos, and 7 mass and social media factors for each of them were considered on daily basis from 08-01-2018 to 10-31-2020. To explore the interdependence between media drivers and cryptocurrencies' prices in short, medium and long timespan, this study deploys wavelet coherence approach. There was found, that price changes turn to be the supreme prior to hype, even though the growing ado may push the prices even higher. Thus, hype is failing to prove itself as a reliable cryptocurrency price predictor. Crypto investors, though, should anyways take the news background into account while building trading strategies,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCryptocurrencyen_US
dc.subjectBitcoinen_US
dc.subjectTezosen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectTime series analysisen_US
dc.subjectSentiment analysisen_US
dc.subjectWavelet coherenceen_US
dc.subjectKryptoměnacs_CZ
dc.subjectBitcoincs_CZ
dc.subjectTezoscs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectAnalýza časových řadcs_CZ
dc.subjectAnalýza sentimentucs_CZ
dc.subjectVlnková soudržnostcs_CZ
dc.titleIs hype really that powerful? The correlation between mass and social media and cryptocurrency rates fluctuationsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-03
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203121
dc.title.translatedJe "hype" opravdu tak mocný? Korelace mezi masovou a sociální médii a fluktuacemi hodnoty kryptoměncs_CZ
dc.contributor.refereeKukačka, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDvanáct let poté, co Satoshi Nakamoto publikoval svoji studii, popisující principy a mechanismy, díky kterým jsou digitální transakce bezpečnější a anonymnější než ve kterékoli bance, se kryptoměny staly multi-miliardovým odvětvím s miliony investory, vývojáři, minery a spekulanty. Skutečné cenové determinanty a způsoby prognózy budoucích cenových změn však zůstávají otevřenou otázkou, na kterou je třeba ještě najít odpověď. Tato studie se se snaží zodpovědět, jak moc je cena kryptoměn ovlivněna zprávami z medií a sociálních sítí tzv. "media hype" a zda může být tato veličina použita jako prediktor pro změnu ceny. Dvě kryptoměny, Bitcoin a Tezos a 7 mediálních faktorů pro každý z nich byly zvažovány na denní bázi od 08-01-2018 do 10-31-2020. V zájmu prozkoumání vzájemné závislosti medií a ceny kryptoměn v krátkém, středním a dlouhodbém období tato studie používá přístup založený na vlnkové soudržnosti. Ukázalo se, že změna cen je to, co způsobuje "media hype", avšak tento media hype může tuto změnu umocnit. Proto "media hype" nemůžeme považovat za spolehlivý prediktor ceny kryptoměn. I přesto by měli investoři do kryptoměn vzít media a sociílní sítě v úvahu při určování investičních strategií, zvláště pro nové projekty. Klasifikace С12, G12, G14, G15, G41 Klíčová slova Kryptoměna, Bitcoin, Tezos,...cs_CZ
uk.abstract.enTwelve years after Satoshi Nakamoto published the paper describing the functioning mechanism and principals of cryptocurrency that maintains secure and anonymous digital transactions beyond any banks, cryptocurrencies have become a multi-billion-dollar industry comprising millions of investors, miners, developers and profiteers. However, the actual price determinants and ways to forecast future price changes remain an open question yet to discover the answer for. This study attempts to figure out whether media hype exerts that much influence upon cryptocurrencies price movements and whether it can be used as the basis for future movements prediction. Two cryptocurrencies, Bitcoin and Tezos, and 7 mass and social media factors for each of them were considered on daily basis from 08-01-2018 to 10-31-2020. To explore the interdependence between media drivers and cryptocurrencies' prices in short, medium and long timespan, this study deploys wavelet coherence approach. There was found, that price changes turn to be the supreme prior to hype, even though the growing ado may push the prices even higher. Thus, hype is failing to prove itself as a reliable cryptocurrency price predictor. Crypto investors, though, should anyways take the news background into account while building trading strategies,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV