The Impact of Student Employment on Educational Outcomes: A Meta-Analysis
Vliv zaměstnání studenta na akademické výsledky: meta-analýza
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124595Identifikátory
SIS: 221524
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schwarz, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
3. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zaměstnání studenta a akademické výsledky, práce studentů, studijní úspěchy, meta-analýza, publikační selektivita, Bayesovské průměrování modelůKlíčová slova (anglicky)
student employment and educational outcomes, student work, academic performance, meta-analysis, publication bias, Bayesian Model AveragingDosavadní vědecké poznatky nenabízejí jednoznačnou odpověď na otázku, zdali zaměstnání studentů má pozitivní či negativní dopad na jejich studijní výsledky. Cílem této diplomové práce je za použití metody meta-analýzy kvantitativně přezkoumat 861 odhadů, které pocházejí z 69 empirických studií popisujících vztah mezi prací studentů a jejich akdemickými výsledky. Po představení teorie a metodologických problemů při odhadování tohoto efektu, zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Z naší analýzy vyplývá, že negativní odhady jsou reportovány častěji než pozitivní odhady. Pokud se však zaměříme na odhady studií, které uvažují možnou endogeneitu rozhodnutí studentů zapo- jit se do pracovního procesu, toto nadměrné publikování negativních odhadů (negativní publikační selektivita) zmizí. Kromě negativní publikační selektivity výsledky naší analýzy ukazují, že když očistíme efekt od této odchylky, výsledný půměrný efekt je téměř nulový. Za pomoci Bayesovského průměrování modelů dále zkoumáme, které aspekty primárních studií, ze kterých jsme odhady extra- hovali, způsobují rozdílnost těchto odhadů. Na základě výsledků naší analýzy víme, že hlavními faktory způsobující tuto rozdílnost je intenzita zaměstnání, tedy kolik hodin týdně student stráví v práci a vlastnosti studentů. Pokud student věnuje...
Despite the extensive body of empirical research, the discussion on whether student employment impedes or improves educational outcomes has not been resolved. Using meta-analytic methods, we conduct a quantitative review of 861 effect estimates collected from 69 studies describing the relationship between student work experience and academic performance. After outlining the theo- retical mechanisms and methodological challenges of estimating the effect, we test whether publication bias permeates the literature concerning educational implications of student employment. We find that researchers report negative estimates more often than they should. However, this negative publication bias is not present in a subset of studies controlling for the endogeneity of student decision to take up employment. Furthermore, after correcting for the negative publication bias, we find that the student employment-education relationship is close to zero. Additionally, we examine heterogeneity of the estimates using Bayesian Model Averaging. Our analysis suggests that employment intensity and controlling for student permanent characteristics are the most important factors in explaining the heterogeneity. In particular, working long hours re- sults in systematically more negative effect estimates than not working at...