Zobrazit minimální záznam

Vliv zaměstnání studenta na akademické výsledky: meta-analýza
dc.contributor.advisorHavránek, Tomáš
dc.creatorKroupová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-02-24T10:48:07Z
dc.date.available2021-02-24T10:48:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124595
dc.description.abstractDosavadní vědecké poznatky nenabízejí jednoznačnou odpověď na otázku, zdali zaměstnání studentů má pozitivní či negativní dopad na jejich studijní výsledky. Cílem této diplomové práce je za použití metody meta-analýzy kvantitativně přezkoumat 861 odhadů, které pocházejí z 69 empirických studií popisujících vztah mezi prací studentů a jejich akdemickými výsledky. Po představení teorie a metodologických problemů při odhadování tohoto efektu, zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Z naší analýzy vyplývá, že negativní odhady jsou reportovány častěji než pozitivní odhady. Pokud se však zaměříme na odhady studií, které uvažují možnou endogeneitu rozhodnutí studentů zapo- jit se do pracovního procesu, toto nadměrné publikování negativních odhadů (negativní publikační selektivita) zmizí. Kromě negativní publikační selektivity výsledky naší analýzy ukazují, že když očistíme efekt od této odchylky, výsledný půměrný efekt je téměř nulový. Za pomoci Bayesovského průměrování modelů dále zkoumáme, které aspekty primárních studií, ze kterých jsme odhady extra- hovali, způsobují rozdílnost těchto odhadů. Na základě výsledků naší analýzy víme, že hlavními faktory způsobující tuto rozdílnost je intenzita zaměstnání, tedy kolik hodin týdně student stráví v práci a vlastnosti studentů. Pokud student věnuje...cs_CZ
dc.description.abstractDespite the extensive body of empirical research, the discussion on whether student employment impedes or improves educational outcomes has not been resolved. Using meta-analytic methods, we conduct a quantitative review of 861 effect estimates collected from 69 studies describing the relationship between student work experience and academic performance. After outlining the theo- retical mechanisms and methodological challenges of estimating the effect, we test whether publication bias permeates the literature concerning educational implications of student employment. We find that researchers report negative estimates more often than they should. However, this negative publication bias is not present in a subset of studies controlling for the endogeneity of student decision to take up employment. Furthermore, after correcting for the negative publication bias, we find that the student employment-education relationship is close to zero. Additionally, we examine heterogeneity of the estimates using Bayesian Model Averaging. Our analysis suggests that employment intensity and controlling for student permanent characteristics are the most important factors in explaining the heterogeneity. In particular, working long hours re- sults in systematically more negative effect estimates than not working at...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectstudent employment and educational outcomesen_US
dc.subjectstudent worken_US
dc.subjectacademic performanceen_US
dc.subjectmeta-analysisen_US
dc.subjectpublication biasen_US
dc.subjectBayesian Model Averagingen_US
dc.subjectzaměstnání studenta a akademické výsledkycs_CZ
dc.subjectpráce studentůcs_CZ
dc.subjectstudijní úspěchycs_CZ
dc.subjectmeta-analýzacs_CZ
dc.subjectpublikační selektivitacs_CZ
dc.subjectBayesovské průměrování modelůcs_CZ
dc.titleThe Impact of Student Employment on Educational Outcomes: A Meta-Analysisen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-03
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId221524
dc.title.translatedVliv zaměstnání studenta na akademické výsledky: meta-analýzacs_CZ
dc.contributor.refereeSchwarz, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDosavadní vědecké poznatky nenabízejí jednoznačnou odpověď na otázku, zdali zaměstnání studentů má pozitivní či negativní dopad na jejich studijní výsledky. Cílem této diplomové práce je za použití metody meta-analýzy kvantitativně přezkoumat 861 odhadů, které pocházejí z 69 empirických studií popisujících vztah mezi prací studentů a jejich akdemickými výsledky. Po představení teorie a metodologických problemů při odhadování tohoto efektu, zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Z naší analýzy vyplývá, že negativní odhady jsou reportovány častěji než pozitivní odhady. Pokud se však zaměříme na odhady studií, které uvažují možnou endogeneitu rozhodnutí studentů zapo- jit se do pracovního procesu, toto nadměrné publikování negativních odhadů (negativní publikační selektivita) zmizí. Kromě negativní publikační selektivity výsledky naší analýzy ukazují, že když očistíme efekt od této odchylky, výsledný půměrný efekt je téměř nulový. Za pomoci Bayesovského průměrování modelů dále zkoumáme, které aspekty primárních studií, ze kterých jsme odhady extra- hovali, způsobují rozdílnost těchto odhadů. Na základě výsledků naší analýzy víme, že hlavními faktory způsobující tuto rozdílnost je intenzita zaměstnání, tedy kolik hodin týdně student stráví v práci a vlastnosti studentů. Pokud student věnuje...cs_CZ
uk.abstract.enDespite the extensive body of empirical research, the discussion on whether student employment impedes or improves educational outcomes has not been resolved. Using meta-analytic methods, we conduct a quantitative review of 861 effect estimates collected from 69 studies describing the relationship between student work experience and academic performance. After outlining the theo- retical mechanisms and methodological challenges of estimating the effect, we test whether publication bias permeates the literature concerning educational implications of student employment. We find that researchers report negative estimates more often than they should. However, this negative publication bias is not present in a subset of studies controlling for the endogeneity of student decision to take up employment. Furthermore, after correcting for the negative publication bias, we find that the student employment-education relationship is close to zero. Additionally, we examine heterogeneity of the estimates using Bayesian Model Averaging. Our analysis suggests that employment intensity and controlling for student permanent characteristics are the most important factors in explaining the heterogeneity. In particular, working long hours re- sults in systematically more negative effect estimates than not working at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV