Zobrazit minimální záznam

Čínský mediální diskurz o obchodní válce se Spojenými státy
dc.contributor.advisorParízek, Michal
dc.creatorDvořáková, Dobromila
dc.date.accessioned2021-02-23T11:04:45Z
dc.date.available2021-02-23T11:04:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124565
dc.description.abstractHlavním cílem této práce bylo poskytnout přehled čínského domácího politického diskurzu prostřednictvím analýzy narativu čínských domácích médií ohledně nedávné obchodní války se Spojenými státy. Prostřednictvím smíšené metody kvantitativní analýzy klíčových slov a kvalitativní analýzy emotivity titulků z mediálních článků publikovaných třemi velkými čínskými domácími médii jsme byli schopni prozkoumat jazyk a emoce jejich narativu. Výsledky analýzy klíčových slov identifikovaly převahu politicky motivovaného diskurzu, který byl dominantní během větší části tohoto konfliktu. V diskurzu této populace článků byla velmi silně zmiňována témata, jako silná sebeidentifikace, prezentace Číny jako oběti a americká agrese. Na druhou stanu, zájem čínských médií o globální ekonomiku a multilaterální obchodní systém byl velmi malý ve srovnání s politickými aspekty diskurzu. Jak ukázal objem článků publikovaných v průběhu konfliktu, přestože čínské sdělovací prostředky více informovaly o zhoršujícím se vývoji obchodního konfliktu, kvalitativní analýza emotivity titulků nicméně ukázala obecnou preferenci pro použití spíše neutrálního jazyka a uklidňující rétoriky.cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is to provide an overview of Chinese domestic political discourse through an analysis of the Chinese domestic media narrative surrounding the recent trade war with the United States. Using a mixed method of quantitative analysis of keywords and qualitative analysis of headline emotivity from media articles published by three big Chinese domestic news outlets, we were able to explore the language and emotions of their narrative. The results of keyword analysis identified the prevalence of politically motivated discourse, which was dominant throughout majority of this conflict. Themes such as strong self- identification, Chinese victim self-portrayal and American aggression were very strongly mentioned in the discourse of this population. Meanwhile, the interest of Chinese media in global economy and multilateral trading system was very little, with only few mentions in comparison to the political aspects of the discourse. Additionally, publishing volumes over the course of the conflict showed that despite the Chinese media reporting escalatory developments of the trade conflict more, the qualitative headline emotivity analysis discovered a general preference for the usage of rather neutral language and appeasing rhetoric.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectChinese media discourseen_US
dc.subjectkeyword analysisen_US
dc.subjectemotivity analysisen_US
dc.subjectChinese mediaen_US
dc.subjectČínský mediální diskurzcs_CZ
dc.subjectanalýza klíčových slovcs_CZ
dc.subjectanalýza emotivitycs_CZ
dc.subjectČínská médiacs_CZ
dc.titleChinese Media Discourse on the Trade War with the United Statesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-02
dc.description.departmentDepartment of International Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra mezinárodních vztahůcs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215041
dc.title.translatedČínský mediální diskurz o obchodní válce se Spojenými státycs_CZ
dc.contributor.refereeKučerová, Irah
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of International Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce bylo poskytnout přehled čínského domácího politického diskurzu prostřednictvím analýzy narativu čínských domácích médií ohledně nedávné obchodní války se Spojenými státy. Prostřednictvím smíšené metody kvantitativní analýzy klíčových slov a kvalitativní analýzy emotivity titulků z mediálních článků publikovaných třemi velkými čínskými domácími médii jsme byli schopni prozkoumat jazyk a emoce jejich narativu. Výsledky analýzy klíčových slov identifikovaly převahu politicky motivovaného diskurzu, který byl dominantní během větší části tohoto konfliktu. V diskurzu této populace článků byla velmi silně zmiňována témata, jako silná sebeidentifikace, prezentace Číny jako oběti a americká agrese. Na druhou stanu, zájem čínských médií o globální ekonomiku a multilaterální obchodní systém byl velmi malý ve srovnání s politickými aspekty diskurzu. Jak ukázal objem článků publikovaných v průběhu konfliktu, přestože čínské sdělovací prostředky více informovaly o zhoršujícím se vývoji obchodního konfliktu, kvalitativní analýza emotivity titulků nicméně ukázala obecnou preferenci pro použití spíše neutrálního jazyka a uklidňující rétoriky.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this thesis is to provide an overview of Chinese domestic political discourse through an analysis of the Chinese domestic media narrative surrounding the recent trade war with the United States. Using a mixed method of quantitative analysis of keywords and qualitative analysis of headline emotivity from media articles published by three big Chinese domestic news outlets, we were able to explore the language and emotions of their narrative. The results of keyword analysis identified the prevalence of politically motivated discourse, which was dominant throughout majority of this conflict. Themes such as strong self- identification, Chinese victim self-portrayal and American aggression were very strongly mentioned in the discourse of this population. Meanwhile, the interest of Chinese media in global economy and multilateral trading system was very little, with only few mentions in comparison to the political aspects of the discourse. Additionally, publishing volumes over the course of the conflict showed that despite the Chinese media reporting escalatory developments of the trade conflict more, the qualitative headline emotivity analysis discovered a general preference for the usage of rather neutral language and appeasing rhetoric.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV