Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů
Motivational Factors Influencing the Education of Seniors
rigorózní práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124542Identifikátory
SIS: 232624
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Oponent práce
Svobodová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
1. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Celoživotní učení (vzdělávání), edukace seniorů, gerontagogika, Jihlava, senior, specifika edukace seniorů, stáříKlíčová slova (anglicky)
Lifelong learning (education), education of seniors, gerontagogy, Jihlava, senior, specifics of education of seniors, old ageTato rigorózní práce nese název Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů. Hlavním cílem rigorózní práce je předložit teoretická východiska oblasti stáří v kontextu časové osy seniorského věku s akcentem na edukaci seniorů, didaktické aspekty a gerontagogiku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vymezena problematika stáří multidisciplinárním pohledem. Dále je zde uvedena část o celoživotním učení (vzdělávání) v rámci edukace seniorů, na kterou navazuje část věnovaná didaktickým aspektům v edukaci seniorů. Závěr teoretické části se zaměřuje na specifika vyskytující se v edukaci seniorů. Empirická část této práce je zpracována na základě kombinace kvantitativní a kvalitativní metodologie. Jako nástroj sběru dat bylo použito dotazníkové šetření. Cílem empirického výzkumu této rigorózní práce je identifikovat faktory ovlivňující edukaci seniorů ve městě Jihlava a formulovat závěry a doporučení pro sledovanou oblast edukace seniorů. V této části práce jsou blíže popsány východiska empirického výzkumu. Dále je zde uvedeno stanovení výzkumných cílů a otázek. Nedílnou součástí této části práce je také popis použité metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a informace o sběru dat a časovém harmonogramu prováděného empirického výzkumu. Závěr empirické části se...
This rigorous thesis is entitled: Motivational Factors Influencing the Education of Seniors. The main goal of the rigorous thesis is to present the theoretical basis in the field of old age in the context of the senior age timeline with an emphasis on the senior education, didactic aspects and gerontagogy. The work is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part defines the issue of old age from a multidisciplinary perspective. Furthermore, there is a section on lifelong learning (education) dealing with the education of seniors, followed by a section devoted to didactic aspects of senior education. The conclusion of the theoretical part focuses on the specifics occurring in the education of seniors. The empirical part of this work is based on the combination of quantitative and qualitative methodology. A questionnaire survey was used as a tool for data collection. The aim of the empirical research of this rigorous work is to identify the factors influencing the education of seniors in the city of Jihlava and to formulate conclusions and recommendations for the monitored area of senior education. In this part of the work, the starting points of this empirical research are described in more detail. Furthermore, the setting of research goals and questions is presented here....