Kooperativní hra jako prostředek k poznání
Cooperative game as one of means (classroom interaction)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12447Identifiers
Study Information System: 52006
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V diplomové práci se zabývám kooperativní hrou jako prostředkem k poznání - poznání žáků mezi sebou, poznání sebe sama a poznání žáků učitelem. Cílem práce je zaznamenat, jakou měrou se využití kooperativních her na počátku povinné školní docházky podílí na rozvoji sociálních, personálních a komunikativních kompetencí. V závěru předkládám hodnocení akčního výzkumu, které potvrzuje že kooperativní hra je vhodným prostředkem ke stmelení kolektivu a k rozvoji výše zmíněných kompetencí.
In my thesis I deal with a cooperative play as a tool of understanding. This understanding means that the pupils learn more about each other, learn more about themselves and also the teacher do learn more about his class. The aim of this work is to record to what extent the usage of cooperative plays participates in the development of social, personal and communicative competencies at the beginning of the compulsory school attendance. At the end of my thesis I present the results of the action research, which confirm that cooperative play is a good tool for making good relationships in a group and for developing the chosen key competencies.