Pohybová aktivita žáků staršího školního věku v době nouzového stavu
Physical activity of pupils of older school age at the time of emergency
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124368Identifikátory
SIS: 223983
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kainová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
22. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pohybová aktivita, žák, školní věk, škola, nouzový stavKlíčová slova (anglicky)
physical activity, pupil, school age, school, time of emergencyDiplomová práce se zabývá pohybovou aktivitou žáků staršího školního věku, tedy žáků 2. stupně základní školy, v době nouzového stavu způsobeným koronavirovou pandemií. Cílem práce je na základě teoretické analýzy a výsledků vlastního výzkumného šetření zmapovat a porovnat program výuky tělesné výchovy v distanční formě ve vybraných základních školách. Teoretická část se věnuje problematice pohybové aktivity, období staršího školního věku, nouzového stavu a s tím spojené nadměrné sezení a sociální izolace. Tuto část uzavírají návrhy vhodných témat pro distanční výuku tělesné výchovy. Praktická část se konkrétně zaměřuje na obsah, objem, intenzitu výuky tělesné výchovy, komunikací učitele s žáky v distanční formě, ale i na volnočasovou pohybovou aktivitu. K zjištění výsledků pro praktickou část jsem zvolil dotazníkové šetření žáků 2. stupně vybraných základních škol a rozhovory s učiteli tělesné výchovy. Součástí těchto výsledků jsou i konkrétní návrhy vhodných témat pro distanční výuku tělesné výchovy od žáků i učitelů vybraných základních škol.
The diploma thesis deals with the psysical aktivity of pupils of older school age, ie pupils of the second grade of primary school, during an emergency caused by a coronavirus pandemic. The aim of the work is based on theoretical analysis and the results of our own research to map and compare the programof teaching psysical education in distance form in selected schools. The theoretical part deals with the issue of physical activity, the period of older school age, the state of emergency and the associated excessive sitting and social isolation. The practical part specifically focuses on the content, volume, intensity of physical education, communication between teachers and students in the distance form, but also on leisure physical activity. To find out the results for the practical part, I chose a questionnaire survey of pupils in the second grade od selected primary schools and interviews with physical education teachers. Based on these results, a specific program for teaching physical education in distance for was created.