Zobrazit minimální záznam

Integration of foreign pupils to primary school
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorHoráčková, Klára
dc.date.accessioned2021-03-26T12:28:58Z
dc.date.available2021-03-26T12:28:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123908
dc.description.abstractTato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign pupils in a Czech primary school, and what procedures and strategies the school uses in integrating and educating foreign pupils. The theoretical part of the work provides a basic theoretical and empirical basis, which is based on Czech and foreign literature. Furthermore, the concept of a foreign pupil, including their characteristics and needs in the educational process, is defined. The legislative context of the issue is outlined. An important concept is the emphasis on removing obstacles and barriers in the education of foreign pupils. The thesis deals with the concepts of integration, inclusion, thought of ideas of equality of educational opportunity, multiculturalism, and pedagogical constructivism as ideas to which the Czech school should aim. The theoretical background is then applied in the empirical part, which aimed to achieve an answer to the basic research question: How does the Czech school integrate foreign pupils into the educational process at the primary level? Other specific research questions were formulated. The design of qualitative research was chosen for the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintegrating pupils from migrant backgroundsen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectequality of opportunity in educationen_US
dc.subjectconstructivist pedagogyen_US
dc.subjectzačleňování žáků cizincůcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectrovné příležitosti ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogický konstruktivismuscs_CZ
dc.titleIntegrace žáků cizinců v primární školecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-12-15
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133194
dc.title.translatedIntegration of foreign pupils to primary schoolen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.contributor.refereeSvoboda, Zdeněk
dc.identifier.aleph002418610
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign pupils in a Czech primary school, and what procedures and strategies the school uses in integrating and educating foreign pupils. The theoretical part of the work provides a basic theoretical and empirical basis, which is based on Czech and foreign literature. Furthermore, the concept of a foreign pupil, including their characteristics and needs in the educational process, is defined. The legislative context of the issue is outlined. An important concept is the emphasis on removing obstacles and barriers in the education of foreign pupils. The thesis deals with the concepts of integration, inclusion, thought of ideas of equality of educational opportunity, multiculturalism, and pedagogical constructivism as ideas to which the Czech school should aim. The theoretical background is then applied in the empirical part, which aimed to achieve an answer to the basic research question: How does the Czech school integrate foreign pupils into the educational process at the primary level? Other specific research questions were formulated. The design of qualitative research was chosen for the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantSpilková, Vladimíra
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990024186100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV