dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Horáčková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T12:28:58Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T12:28:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/123908 | |
dc.description.abstract | Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign pupils in a Czech primary school, and what procedures and strategies the school uses in integrating and educating foreign pupils. The theoretical part of the work provides a basic theoretical and empirical basis, which is based on Czech and foreign literature. Furthermore, the concept of a foreign pupil, including their characteristics and needs in the educational process, is defined. The legislative context of the issue is outlined. An important concept is the emphasis on removing obstacles and barriers in the education of foreign pupils. The thesis deals with the concepts of integration, inclusion, thought of ideas of equality of educational opportunity, multiculturalism, and pedagogical constructivism as ideas to which the Czech school should aim. The theoretical background is then applied in the empirical part, which aimed to achieve an answer to the basic research question: How does the Czech school integrate foreign pupils into the educational process at the primary level? Other specific research questions were formulated. The design of qualitative research was chosen for the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | integrating pupils from migrant backgrounds | en_US |
dc.subject | inclusive education | en_US |
dc.subject | primary education | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | equality of opportunity in education | en_US |
dc.subject | constructivist pedagogy | en_US |
dc.subject | začleňování žáků cizinců | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | primární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | rovné příležitosti ve vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | pedagogický konstruktivismus | cs_CZ |
dc.title | Integrace žáků cizinců v primární škole | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-12-15 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 133194 | |
dc.title.translated | Integration of foreign pupils to primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Wildová, Radka | |
dc.contributor.referee | Svoboda, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 002418610 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation thesis is focused on the theme of the integration of foreign pupils into Czech primary schools. The aim of this thesis is to map and describe in detail the process of integrating and educating foreign pupils in a Czech primary school, and what procedures and strategies the school uses in integrating and educating foreign pupils. The theoretical part of the work provides a basic theoretical and empirical basis, which is based on Czech and foreign literature. Furthermore, the concept of a foreign pupil, including their characteristics and needs in the educational process, is defined. The legislative context of the issue is outlined. An important concept is the emphasis on removing obstacles and barriers in the education of foreign pupils. The thesis deals with the concepts of integration, inclusion, thought of ideas of equality of educational opportunity, multiculturalism, and pedagogical constructivism as ideas to which the Czech school should aim. The theoretical background is then applied in the empirical part, which aimed to achieve an answer to the basic research question: How does the Czech school integrate foreign pupils into the educational process at the primary level? Other specific research questions were formulated. The design of qualitative research was chosen for the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Spilková, Vladimíra | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990024186100106986 | |