Vliv fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí
Effect of physical experiments on the development of preschool children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/123669Identifikátory
SIS: 219312
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Irena
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
7. 7. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fyzikální pokusy, mateřská škola, předškolní dětiKlíčová slova (anglicky)
physics experiments, kindergarten, preschool childrenNázev práce: Vliv fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí Autor: Jitka Bláhová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Houfková Jitka, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V této bakalářské práci se zabývám prezentací fyzikálních pokusů dětem v předškolním věku. Práce se věnuje zkoumání vlivu fyzikálních pokusů na rozvoj předškolních dětí. Nejprve jsou popsány jednotlivé metody zkoumání, poté představuji intervenční program, který jsem sestavila z fyzikálních pokusů, a následují samotné výsledky výzkumu na konkrétní skupině předškolních dětí. Přiloženy k práci jsou popisy pokusů s metodickými poznámkami a návody. Přílohy práce obsahují popis celkem pěti tematických celků - Vzduch, Voda, Teplota, Magnety a Světlo. Tyto samostatné metodické materiály jsou použitelné přímo pro vyučující v mateřských školách. Klíčová slova: fyzikální pokusy, mateřská škola, předškolní děti
Title: Effect of physical experiments on the development of preschool children Author: Jitka Bláhová Department: Department of Physics Education Supervisor: RNDr. Houfková Jitka, Ph.D., Department of Physics Education Abstract: In this thesis I am focusing on how to present physics experiments to preschool children. This thesis deals with analyzing influence of physical experiments on the development of preschool children. It starts with description of research methods, then I present intervention program compiled from physics experiments and this thesis ends with conclusion of results of the research on a group of preschool children. The thesis is accompanied by an annex including description of experiments with methodical notes and instructions. This thesis contains a description of five thematic units - Air, Water, Temperature, Magnetism and Light. These methodical materials are applicable directly to teachers in kindergartens. Keywords: physics experiments, kindergarten, preschool children