Zobrazit minimální záznam

Learning tasks in mathematics and geography: comparison based on an analysis of textbooks for the second level of primary school
dc.contributor.advisorNetrdová, Pavlína
dc.creatorKotýnková, Natálie
dc.date.accessioned2020-11-23T10:40:33Z
dc.date.available2020-11-23T10:40:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123480
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis deals with the learning tasks in terms of their importance and functioning while teaching at the level of intended curriculum. Specifically, the work is focused on learning tasks of two subjects, mathematics and geography, which are compared in terms of the nature of the learning tasks used. The analytical part of the work is based on a detailed analysis of learning tasks always in one set of mathematics and geography textbooks for the second level of primary school. The tasks are divided into six groups based on own taxonomy, which was created by a combination of known taxonomies according to Bloom and Tollinger. The aim of this bachelor thesis is both to identify the importance and contribution of learning tasks in teaching and specifically their potential in two pursued subjects and also to compare and critically assess the nature of learning tasks in mathematics and geography textbooks. Key words: learning tasks, analysis of textbooks, taxonomy, mathematics, geographyen_US
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou učebních úloh z hlediska jejich významu a funkce ve výuce na úrovni zamýšleného kurikula. Konkrétně je pozornost zaměřena na učební úlohy ve dvou předmětech, matematice a zeměpisu, které jsou z pohledu charakteru využívaných učebních úloh porovnávány. Analytická část práce je založena na podrobné analýze učebních úloh vždy v jedné řadě učebnic matematiky a zeměpisu pro 2. stupeň základních škol. Úlohy jsou rozděleny do šesti skupin na základě vlastní taxonomie, která byla vytvořena kombinací známých taxonomií podle Blooma a Tollingerové. Cílem bakalářské práce je jednak identifikovat význam a přínos učebních úloh ve výuce a specificky jejich potenciál ve dvou sledovaných předmětech a dále porovnat a kriticky posoudit charakter učebních úloh v učebnicích matematiky a zeměpisu. Klíčová slova: učební úlohy, analýza učebnic, taxonomie, matematika, zeměpiscs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleUčební úlohy v matematice a zeměpisu: srovnání na základě analýzy učebnic pro 2. stupeň základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-13
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId220189
dc.title.translatedLearning tasks in mathematics and geography: comparison based on an analysis of textbooks for the second level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHalas, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou učebních úloh z hlediska jejich významu a funkce ve výuce na úrovni zamýšleného kurikula. Konkrétně je pozornost zaměřena na učební úlohy ve dvou předmětech, matematice a zeměpisu, které jsou z pohledu charakteru využívaných učebních úloh porovnávány. Analytická část práce je založena na podrobné analýze učebních úloh vždy v jedné řadě učebnic matematiky a zeměpisu pro 2. stupeň základních škol. Úlohy jsou rozděleny do šesti skupin na základě vlastní taxonomie, která byla vytvořena kombinací známých taxonomií podle Blooma a Tollingerové. Cílem bakalářské práce je jednak identifikovat význam a přínos učebních úloh ve výuce a specificky jejich potenciál ve dvou sledovaných předmětech a dále porovnat a kriticky posoudit charakter učebních úloh v učebnicích matematiky a zeměpisu. Klíčová slova: učební úlohy, analýza učebnic, taxonomie, matematika, zeměpiscs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis deals with the learning tasks in terms of their importance and functioning while teaching at the level of intended curriculum. Specifically, the work is focused on learning tasks of two subjects, mathematics and geography, which are compared in terms of the nature of the learning tasks used. The analytical part of the work is based on a detailed analysis of learning tasks always in one set of mathematics and geography textbooks for the second level of primary school. The tasks are divided into six groups based on own taxonomy, which was created by a combination of known taxonomies according to Bloom and Tollinger. The aim of this bachelor thesis is both to identify the importance and contribution of learning tasks in teaching and specifically their potential in two pursued subjects and also to compare and critically assess the nature of learning tasks in mathematics and geography textbooks. Key words: learning tasks, analysis of textbooks, taxonomy, mathematics, geographyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV