Zobrazit minimální záznam

Using of Virtual Reality in Education of Adults
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorSýkorová, Lucie
dc.date.accessioned2020-11-02T10:56:21Z
dc.date.available2020-11-02T10:56:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122857
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of virtual reality in adult education. The virtual reality is a new technology, which can be used in many areas, including adult education. The concept of the virtual reality is ambiguous, therefore the first part of the thesis defines and characterizes this concept and describes its main effects. The main topic of the theoretical part of this work is existing knowledge about the use of the virtual reality and application of this knowledge to adult education. Virtual reality cannot be considered an absolutely perfect tool in all educational situations. It is therefore important to point out basic advantages and limits of its use in adult education. All these areas have been investigated by quantitative research. Keywords: Virtual reality, ICT in education of adults, using of virtual reality, virtual education, new trends in educationen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím virtuální reality ve vzdělávání dospělých. Virtuální realita je novou technologií, která může své uplatnění nalézt v mnoha oblastech, mimo jiné i ve vzdělávání dospělých. Kvůli nejednoznačnosti pojmu a ukotvení je nejprve virtuální realita definována, charakterizována a jsou popsány hlavní funkce virtuální reality. Hlavními teoretickými východisky práce jsou dosavadní poznatky o využití virtuální reality. Dále se práce zaměřuje na aplikaci těchto poznatků na vzdělávání dospělých. Virtuální realita nemůže být považována za dokonalý nástroj ve všech vzdělávacích situacích, pozornost je proto věnována výhodám a limitům jejího využívání ve vzdělávání dospělých. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření zaměřené na zjištění míry využívání virtuální reality u lektorů působících ve vzdělávání dospělých a možnost jejího využívání v budoucnosti. Klíčová slova: Virtuální realita, ICT ve vzdělávání dospělých, využití virtuální reality, virtuální vzdělávání, nové trendy ve vzdělávánícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectforms and methods of adult education|virtual reality|ICT in education of adults|using of virtual reality|virtual educationen_US
dc.subjectformy a metody vzdělávání dospělých|virtuální realita|ICT ve vzdělávání dospělých|využití virtuální reality|virtuální vzdělávánícs_CZ
dc.titleVyužití virtuální reality ve vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200063
dc.title.translatedUsing of Virtual Reality in Education of Adultsen_US
dc.contributor.refereeBěhounková, Olga
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím virtuální reality ve vzdělávání dospělých. Virtuální realita je novou technologií, která může své uplatnění nalézt v mnoha oblastech, mimo jiné i ve vzdělávání dospělých. Kvůli nejednoznačnosti pojmu a ukotvení je nejprve virtuální realita definována, charakterizována a jsou popsány hlavní funkce virtuální reality. Hlavními teoretickými východisky práce jsou dosavadní poznatky o využití virtuální reality. Dále se práce zaměřuje na aplikaci těchto poznatků na vzdělávání dospělých. Virtuální realita nemůže být považována za dokonalý nástroj ve všech vzdělávacích situacích, pozornost je proto věnována výhodám a limitům jejího využívání ve vzdělávání dospělých. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření zaměřené na zjištění míry využívání virtuální reality u lektorů působících ve vzdělávání dospělých a možnost jejího využívání v budoucnosti. Klíčová slova: Virtuální realita, ICT ve vzdělávání dospělých, využití virtuální reality, virtuální vzdělávání, nové trendy ve vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the use of virtual reality in adult education. The virtual reality is a new technology, which can be used in many areas, including adult education. The concept of the virtual reality is ambiguous, therefore the first part of the thesis defines and characterizes this concept and describes its main effects. The main topic of the theoretical part of this work is existing knowledge about the use of the virtual reality and application of this knowledge to adult education. Virtual reality cannot be considered an absolutely perfect tool in all educational situations. It is therefore important to point out basic advantages and limits of its use in adult education. All these areas have been investigated by quantitative research. Keywords: Virtual reality, ICT in education of adults, using of virtual reality, virtual education, new trends in educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV