Využití virtuální reality ve vzdělávání dospělých
Using of Virtual Reality in Education of Adults
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122857Identifikátory
SIS: 200063
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Běhounková, Olga
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
formy a metody vzdělávání dospělých|virtuální realita|ICT ve vzdělávání dospělých|využití virtuální reality|virtuální vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
forms and methods of adult education|virtual reality|ICT in education of adults|using of virtual reality|virtual educationDiplomová práce se zabývá využitím virtuální reality ve vzdělávání dospělých. Virtuální realita je novou technologií, která může své uplatnění nalézt v mnoha oblastech, mimo jiné i ve vzdělávání dospělých. Kvůli nejednoznačnosti pojmu a ukotvení je nejprve virtuální realita definována, charakterizována a jsou popsány hlavní funkce virtuální reality. Hlavními teoretickými východisky práce jsou dosavadní poznatky o využití virtuální reality. Dále se práce zaměřuje na aplikaci těchto poznatků na vzdělávání dospělých. Virtuální realita nemůže být považována za dokonalý nástroj ve všech vzdělávacích situacích, pozornost je proto věnována výhodám a limitům jejího využívání ve vzdělávání dospělých. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření zaměřené na zjištění míry využívání virtuální reality u lektorů působících ve vzdělávání dospělých a možnost jejího využívání v budoucnosti. Klíčová slova: Virtuální realita, ICT ve vzdělávání dospělých, využití virtuální reality, virtuální vzdělávání, nové trendy ve vzdělávání
This thesis focuses on the use of virtual reality in adult education. The virtual reality is a new technology, which can be used in many areas, including adult education. The concept of the virtual reality is ambiguous, therefore the first part of the thesis defines and characterizes this concept and describes its main effects. The main topic of the theoretical part of this work is existing knowledge about the use of the virtual reality and application of this knowledge to adult education. Virtual reality cannot be considered an absolutely perfect tool in all educational situations. It is therefore important to point out basic advantages and limits of its use in adult education. All these areas have been investigated by quantitative research. Keywords: Virtual reality, ICT in education of adults, using of virtual reality, virtual education, new trends in education