Mistrovství světa ve florbale 2018 a jeho vliv na popularitu florbalu v České republice
2018 Men's World Floorball Championships and its influence on popularity of Floorball in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121901Identifiers
Study Information System: 215459
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
23. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Event marketing, Florbal, Mistrovství světa ve florbale, Popularita sportuKeywords (English)
Event marketing, Floorball, World Floorball Championship, Popularity of sportCílem této práce je popsat event marketing jako jednu z částí komunikačního mixu, ukázat jeho potenciál a provést výzkum, který pomůže zjistit, zda event Mistrovství světa ve florbale 2018 zvýšil popularitu florbalu v České republice a zda se v důsledku pořádání této akce zvýšila sledovanost mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže. Práce představí podstatu event marketingu, florbal a jeho historii a data z pořádání Mistrovství světa ve florbale 2018. V praktické části se tato bakalářská práce bude věnovat měřitelnosti popularity a sledovanosti florbalu v návaznosti na pořádání domácího světového šampionátu v roce 2018 v Praze. Pomocí kvantitativního šetření na téma vlivu Mistrovství světa ve florbale 2018 na popularitu florbalu v České republice, deskriptivní statistiky studie agentury SportCal - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 a porovnání televizní sledovanosti mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže Superligy florbalu za roky 2017/2018 a 2018/2019 práce zjistí efektivitu pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí na domácí popularitu daného sportu. Hlavním přínosem této práce je výsledek výzkumu, který pomůže odpovědět na otázku, zda pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí, v tomto případě Mistrovství světa ve florbale 2018, přispěje ke zvýšení...
The purpose of this work is to describe event marketing as a part of the communication mix, to demonstrate its potential and conduct a research to find out if the event 2018 Men's World Floorball Championship helped to boost popularity of floorball in the Czech Republic. Secondary research will answer the question whether hosting the 2018 Men's World Floorball Championship increased the viewership of Czech Tipsport Superleague. The work will present the essence of event marketing, floorball and its history and data from the organization of the 2018 Men's World Floorball Championship. In the practical part, this bachelor thesis will focus on the measurability of popularity and viewership of floorball in connection with 2018 Men's World Floorball Championship. Using a quantitative survey on the impact of the 2018 World Floorball Championship on the popularity of floorball in the Czech Republic, descriptive statistics from the SportCal study - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 and a comparison of TV-viewership of men's top domestic floorball competition 2018/2019 thesis finds out the effectiveness of organizing large international sports events on the domestic popularity of the sport. The main benefit of this work is the result of research that will help answer the...