Show simple item record

2018 Men's World Floorball Championships and its influence on popularity of Floorball in the Czech Republic
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorBílek, Filip
dc.date.accessioned2020-10-14T10:22:06Z
dc.date.available2020-10-14T10:22:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121901
dc.description.abstractThe purpose of this work is to describe event marketing as a part of the communication mix, to demonstrate its potential and conduct a research to find out if the event 2018 Men's World Floorball Championship helped to boost popularity of floorball in the Czech Republic. Secondary research will answer the question whether hosting the 2018 Men's World Floorball Championship increased the viewership of Czech Tipsport Superleague. The work will present the essence of event marketing, floorball and its history and data from the organization of the 2018 Men's World Floorball Championship. In the practical part, this bachelor thesis will focus on the measurability of popularity and viewership of floorball in connection with 2018 Men's World Floorball Championship. Using a quantitative survey on the impact of the 2018 World Floorball Championship on the popularity of floorball in the Czech Republic, descriptive statistics from the SportCal study - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 and a comparison of TV-viewership of men's top domestic floorball competition 2018/2019 thesis finds out the effectiveness of organizing large international sports events on the domestic popularity of the sport. The main benefit of this work is the result of research that will help answer the...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je popsat event marketing jako jednu z částí komunikačního mixu, ukázat jeho potenciál a provést výzkum, který pomůže zjistit, zda event Mistrovství světa ve florbale 2018 zvýšil popularitu florbalu v České republice a zda se v důsledku pořádání této akce zvýšila sledovanost mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže. Práce představí podstatu event marketingu, florbal a jeho historii a data z pořádání Mistrovství světa ve florbale 2018. V praktické části se tato bakalářská práce bude věnovat měřitelnosti popularity a sledovanosti florbalu v návaznosti na pořádání domácího světového šampionátu v roce 2018 v Praze. Pomocí kvantitativního šetření na téma vlivu Mistrovství světa ve florbale 2018 na popularitu florbalu v České republice, deskriptivní statistiky studie agentury SportCal - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 a porovnání televizní sledovanosti mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže Superligy florbalu za roky 2017/2018 a 2018/2019 práce zjistí efektivitu pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí na domácí popularitu daného sportu. Hlavním přínosem této práce je výsledek výzkumu, který pomůže odpovědět na otázku, zda pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí, v tomto případě Mistrovství světa ve florbale 2018, přispěje ke zvýšení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEvent marketingen_US
dc.subjectFloorballen_US
dc.subjectWorld Floorball Championshipen_US
dc.subjectPopularity of sporten_US
dc.subjectEvent marketingcs_CZ
dc.subjectFlorbalcs_CZ
dc.subjectMistrovství světa ve florbalecs_CZ
dc.subjectPopularita sportucs_CZ
dc.titleMistrovství světa ve florbale 2018 a jeho vliv na popularitu florbalu v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-23
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId215459
dc.title.translated2018 Men's World Floorball Championships and its influence on popularity of Floorball in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je popsat event marketing jako jednu z částí komunikačního mixu, ukázat jeho potenciál a provést výzkum, který pomůže zjistit, zda event Mistrovství světa ve florbale 2018 zvýšil popularitu florbalu v České republice a zda se v důsledku pořádání této akce zvýšila sledovanost mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže. Práce představí podstatu event marketingu, florbal a jeho historii a data z pořádání Mistrovství světa ve florbale 2018. V praktické části se tato bakalářská práce bude věnovat měřitelnosti popularity a sledovanosti florbalu v návaznosti na pořádání domácího světového šampionátu v roce 2018 v Praze. Pomocí kvantitativního šetření na téma vlivu Mistrovství světa ve florbale 2018 na popularitu florbalu v České republice, deskriptivní statistiky studie agentury SportCal - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 a porovnání televizní sledovanosti mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže Superligy florbalu za roky 2017/2018 a 2018/2019 práce zjistí efektivitu pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí na domácí popularitu daného sportu. Hlavním přínosem této práce je výsledek výzkumu, který pomůže odpovědět na otázku, zda pořádání velkých mezinárodních sportovních akcí, v tomto případě Mistrovství světa ve florbale 2018, přispěje ke zvýšení...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this work is to describe event marketing as a part of the communication mix, to demonstrate its potential and conduct a research to find out if the event 2018 Men's World Floorball Championship helped to boost popularity of floorball in the Czech Republic. Secondary research will answer the question whether hosting the 2018 Men's World Floorball Championship increased the viewership of Czech Tipsport Superleague. The work will present the essence of event marketing, floorball and its history and data from the organization of the 2018 Men's World Floorball Championship. In the practical part, this bachelor thesis will focus on the measurability of popularity and viewership of floorball in connection with 2018 Men's World Floorball Championship. Using a quantitative survey on the impact of the 2018 World Floorball Championship on the popularity of floorball in the Czech Republic, descriptive statistics from the SportCal study - GSI Event Study - IFF Men's World Floorball Championships 2018 and a comparison of TV-viewership of men's top domestic floorball competition 2018/2019 thesis finds out the effectiveness of organizing large international sports events on the domestic popularity of the sport. The main benefit of this work is the result of research that will help answer the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV