Vnímání společenské odpovědnosti firem a její dopad na spotřební chování generace Z
The perception of corporate social responsibility and its impact on consumer behavior of the generations Z
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121767Identifikátory
SIS: 204381
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
23. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Společenská odpovědnost firem, spotřební chování, nákupní rozhodování, generace Z, kvalitativní výzkum, individuální rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
Corporate social responsibility, consumer behavior, purchasing decisions, generation Z, qualitative research, individual interviewsTato bakalářská práce se věnuje představení konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), jejího vnímání představiteli generace Z a jejího potenciálního vlivu na spotřební chování členů této kohorty. Dle mnoha výzkumů je totiž zapojení firem do řešení celospolečenských problémů a sdílení jejich vlastních hodnot pro tuto generaci důležité. První část práce se zabývá obecným vymezením CSR a jeho zapojením do firemní strategie; dále je vysvětlena problematika spotřebního chování a faktorů, které jej ovlivňují; poslední kapitola pak teoreticky vymezuje pojem generace a představuje současné generační kohorty. Empirická část se zaměřuje na samotnou generaci Z, její spotřební chování a postoj k CSR. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných individuálních rozhovorů s představiteli dané generace. Jeho cílem bylo zjistit, jak představitelé generace Z vnímají roli CSR v dnešním světě, v jaké oblasti jej nejvíce vnímají a zda má nějaký vliv na jejich spotřební chování.
This bachelor thesis focuses on introducing the concept of Corporate Social Responsibility (CSR), its perception by the representatives of Generation Z and its potential impact on consumer behavior of members of this cohort. According to many studies, Generation Z wants companies to have values that align with their own and to help address current societal issues. The first part of the thesis outlines the general aspects of CSR and its integration into corporate strategy. The next part explores the problematics of consumer behavior and the factors that influence it. The last part then defines the term generation and introduces current generational cohorts. The empirical part focuses on Generation Z, their consumer behavior and attitude to CSR. The research was conducted in the form of semi- structured individual interviews with representatives of given generation. Its objective was to find out how Generation Z perceives the role of CSR in today's world and whether it somehow influences their consumer behavior.
