Zobrazit minimální záznam

Media Image of Candidates for Slovak Presidential Election 2019 in Czech Media
dc.contributor.advisorJust, Petr
dc.creatorOčenášková, Adéla
dc.date.accessioned2020-10-13T10:20:31Z
dc.date.available2020-10-13T10:20:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121713
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje mediálnímu obrazu kandidátů, kteří se v roce 2019 ucházeli o funkci slovenského prezidenta. Jádrem práce je kvantitativní obsahová analýza, která referování o kandidátech sleduje. Výzkum mapuje informování pěti českých médií, a to Aktuálně.cz, Echo24.cz, iROZHLAS.cz, Mladá fronta DNES a Právo. Analytické části předcházejí teoretická východiska a metodologické ukotvení. Teoretický segment se věnuje jevům jako nastolování agendy médii, koncept zpravodajských hodnot nebo postavení žurnalistické objektivity. Další kapitoly se soustředí na novinářské zdroje, vztah médií a politiků a mediální stereotypy. O teoretický výklad se následně opírají výzkumné otázky a hypotézy formulované v metodologické části. Tato část seznamuje s celkovým designem výzkumu a zahrnuje rovněž charakteristiku médií. Následuje analytická část včetně několika úvodních stran, jež poskytují vhled do prezidentských voleb. Výzkum poté řeší například to, jakých zdrojů média při informování o patnácti kandidátech využívala, jaké bylo vyznění o jednotlivých uchazečích o funkci prezidenta nebo zda se referování napříč médii lišilo. Sleduje dvě období, a sice dobu před prvním kolem voleb a následně po jeho konání do druhého hlasování. Výsledky analýzy jsou interpretovány a komparovány se stanovenými hypotézami....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the impressions, the news outlets presented to their readers about the presidential candidates, of the 2019 elections in Slovakia. The core of this thesis is a quantitative content analysis of the press releases, referring to the candidates. Our analysis covers the news in five Czech media sites: Aktualne.cz, Echo24.cz, iROZHLAS.cz, Mladá Fronta DNES and Právo. The analytical part is preceded by the theoretical basis and methodological fundamentals. The theoretical segment focuses on phenomenons such as the entrenching of the media outlets' agenda, the concept of reporting or news values or the condition of the journalistic objectivity. Ensuing chapters focus on the journalistic resources, the relationship of the media and the politicians and also reporting stereotypes. This theoretical part will later serve as a basis for research queries and hypotheses, formulated in the methodological section. This part then introduces the overall design of the research and it also contains a general characteristics of the media organisations. Next is the analytical part which includes several introductory pages, that offer an insight into the presidential elections. The research then analyses the sources the media used when reporting about the candidates, what impression did the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPrezidentské volbycs_CZ
dc.subjectSlovenskocs_CZ
dc.subjectmédiumcs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectPresidential electionen_US
dc.subjectSlovakiaen_US
dc.subjectmediumen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleMediální obraz kandidátů na slovenského prezidenta ve volbách 2019 v českých médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215604
dc.title.translatedMedia Image of Candidates for Slovak Presidential Election 2019 in Czech Mediaen_US
dc.contributor.refereeLovaš, Karol
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje mediálnímu obrazu kandidátů, kteří se v roce 2019 ucházeli o funkci slovenského prezidenta. Jádrem práce je kvantitativní obsahová analýza, která referování o kandidátech sleduje. Výzkum mapuje informování pěti českých médií, a to Aktuálně.cz, Echo24.cz, iROZHLAS.cz, Mladá fronta DNES a Právo. Analytické části předcházejí teoretická východiska a metodologické ukotvení. Teoretický segment se věnuje jevům jako nastolování agendy médii, koncept zpravodajských hodnot nebo postavení žurnalistické objektivity. Další kapitoly se soustředí na novinářské zdroje, vztah médií a politiků a mediální stereotypy. O teoretický výklad se následně opírají výzkumné otázky a hypotézy formulované v metodologické části. Tato část seznamuje s celkovým designem výzkumu a zahrnuje rovněž charakteristiku médií. Následuje analytická část včetně několika úvodních stran, jež poskytují vhled do prezidentských voleb. Výzkum poté řeší například to, jakých zdrojů média při informování o patnácti kandidátech využívala, jaké bylo vyznění o jednotlivých uchazečích o funkci prezidenta nebo zda se referování napříč médii lišilo. Sleduje dvě období, a sice dobu před prvním kolem voleb a následně po jeho konání do druhého hlasování. Výsledky analýzy jsou interpretovány a komparovány se stanovenými hypotézami....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the impressions, the news outlets presented to their readers about the presidential candidates, of the 2019 elections in Slovakia. The core of this thesis is a quantitative content analysis of the press releases, referring to the candidates. Our analysis covers the news in five Czech media sites: Aktualne.cz, Echo24.cz, iROZHLAS.cz, Mladá Fronta DNES and Právo. The analytical part is preceded by the theoretical basis and methodological fundamentals. The theoretical segment focuses on phenomenons such as the entrenching of the media outlets' agenda, the concept of reporting or news values or the condition of the journalistic objectivity. Ensuing chapters focus on the journalistic resources, the relationship of the media and the politicians and also reporting stereotypes. This theoretical part will later serve as a basis for research queries and hypotheses, formulated in the methodological section. This part then introduces the overall design of the research and it also contains a general characteristics of the media organisations. Next is the analytical part which includes several introductory pages, that offer an insight into the presidential elections. The research then analyses the sources the media used when reporting about the candidates, what impression did the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV