Globální přesah české dokumentární tvorby prezentované v rámci festivalu Jeden svět (2008-2018)
Global Overlap of Czech documentary film presented within International Human Rights Documentary Film Festival One World Festival (2008-2018)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121680Identifikátory
SIS: 204316
Kolekce
- Kvalifikační práce [17110]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotný, David Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jeden svět, filmový festival, Česká sekce, dokumentární film, lidskoprávní dokument, dramaturgie, filmová analýza, česká dokumentární scénaKlíčová slova (anglicky)
One World Festival, Film Festival, Czech Competition Section, Documentary Movie, Human Rights Documentary Movie, Nomination Process, Film Analysis, Czech Documentary Film SceneDiplomová práce se zabývá výzkumem dokumentárních filmů prezentovaných v České sekci v rámci deseti ročníků festivalu Jeden svět a dramaturgií této sekce. První oddíl praktické části práce je zaměřen na dramaturgii. Konkrétně si klade za cíl prostřednictvím původních rozhovorů s pěti bývalými a stávajícími členy programového oddělení festivalu Jeden svět, zmapovat hlavní dramaturgické proměny a nastínit, co nového tyto změny festivalu přinesly. Vymezená pozornost je směřována k České sekci a jejím specifikům. Druhý oddíl praktické části práce je založen na filmových analýzách snímků uvedených v rámci České sekce v letech 2010-2019. Prostřednictvím rozhovorů s dramaturgy a filmových analýz poskytuje práce představu o tom, jaké znaky jsou pro filmy reprezentující Českou republiku na mezinárodním festivalu dokumentárních filmů signifikantní a co vypovídají o české dokumentární scéně. Teoretická část práce poskytuje ukotvení tématu v odborné literatuře.
The following thesis offers an insight into a collection of documentary movies, which were screened in the category Czech Competition (Česká sekce) presented by the film festival One World (Jeden svět), as well as the nomination process behind it. The first section of the Body of this Thesis (Practical Part) is focused on the nomination process. In particular its objective is to describe principal changes in the nomination process and at the same time outline its future developments. This is achieved by means of exclusive interviews with five Program Section members in charge of the nomination process (both former and contemporary). Heightened attention is being dedicated to the films nominated for the Czech Competition section with regards to its specifics. The other part of the thesis body is based on thorough analysis of the films selected for the Czech competition between the years 2010-2019. By means of original interviews and content analysis the thesis attempts to establish an idea of which features are significant for the films representing the Czech Republic at this documentary film festival and what conclusions can be drawn from this about the Czech documentary film scene in general. The theoretical part of the thesis offers sourcing this approach in expert literature.