Vývoj vypravování u dětí staršího školního věku
-
dissertation thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121331Identifiers
Study Information System: 148670
Collections
- Kvalifikační práce [23774]
Author
Advisor
Referee
Saicová Římalová, Lucie
Klimovič, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Foreign Language Teaching
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
16. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
komunikační a slohová výchova|komunikativní kompetence|písemný projev|příběh|starší školní věk|vypravováníKeywords (English)
communication and stylistic education|communicative competencies|writing|writen form|story|later school age|narration|storytellingDisertační práce vychází z potřeby lépe poznat vývoj dovednosti vypravování dětí staršího školního věku. Cílem projektu je zkoumat vypravování v písemné podobě, ve školním (formálním) prostředí. Výsledky výzkumu mohou ukázat, jak lze efektivněji systematicky rozvíjet komunikační kompetence dětí dané věkové skupiny a také přispět k dalším výzkumům v oblasti jazykového vývoje.
The suggested project is patterned on the need to learn more about the development of narration skills in children of later school age. The goal of this project is to research written narration in formal school environments so as to lead towards a more efficient, purposeful development of communication competence in children, and to contribute to other research in the field of language development.