Inženýrskogeologické aspekty výstavby trasy metra C v Praze
Engineering-geological aspects of the construction of metro line C in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/121300/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121300Identifikátory
SIS: 219961
Kolekce
- Kvalifikační práce [20153]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zmítko, Jiří
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geotechnologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav hydrogeologie, inž. geologie a užité geofyziky
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
inženýrskogeologické poměry, inženýrskogeologický průzkum, výstavba metra, metody ražbyKlíčová slova (anglicky)
engineering-geological conditions, engineering-geological survey, metro contruction, excavation methodsTato bakalářská práce se zabývá inženýrskogeologickou charakteristikou trasy pražského metra linky C. Popsána je historie výstavby i hlavní použité metody při stavbě tunelů a stanic. Snahou bylo i zhodnocení náplně a rozsahu inženýrskogeologického průzkumu pro přípravu staveb v různých etapách výstavby. Zvláštní pozornost je zaměřena na neobvyklé části stavby, kde bylo použito výjimečných anebo v České republice nestandardních postupů výstavby. Práce shrnuje historické inženýrskogeologické zkušenosti s výstavby trasy C, které mohou být využity při přípravě projektu metra D, jehož trasa vede částečně v souběhu a v obdobných geologických poměrech, jako trasa C. Klíčová slova: metro, terasa
This bachelor's thesis follows up engineering-geology of charakteristics of the Prague metro line C. Describtion of the construction history and of the main methods used in the construction of tunnels and stations. The effort was also evaluate the content and scope of engeneering-geology research for the preparation of constructions in various stages of construction. Special attention is focused on unusual parts of the construction, where exceptional or in the Czech Republic non-standard construction approaches were used. This work summarizes the historical engeneering-geology experience with the construction of line C, which can be used in the preparation of the project of metro line D, whose line runs partly in parallel and in similar geological conditions as line C. Key words: metro, terrace