Vývoj MMORPG her v decentralizovaném prostředí
Development of MMORPG games in a decentralized environment
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121248Identifiers
Study Information System: 204595
Collections
- Kvalifikační práce [10932]
Author
Advisor
Referee
Kratochvíl, Miroslav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Graphics and Game Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
16. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
počítačové hry, MMORPG, blockchain, EthereumKeywords (English)
computer games, MMORPG, blockchain, EthereumTato práce zkoumá způsoby, jakými lze vyvíjet MMORPG hry tak, aby jejich provoz nezávisel na žádném subjektu, který může libovolně manipulovat s herními mechanikami, virtuálním majetkem hráčů či jinými aspekty hry. Teoretická část systematicky rozebírá obvyklé aspekty RPG her pro velké množství hráčů, dále jsou představeny principy, na kterých stojí decentralizované kryptoměny, detailněji je pak analyzována jedna z nich, Ethereum. Na základě těchto teoretických poznatků jsou následně navrženy metody, ja- kými lze využít principy Etherea pro implementaci identifikovaných aspektů MMORPG her, a rozpoznána omezení, jaká musí být na tyto aspekty kladena. Praktická část spo- čívá v konkrétní realizaci MMORPG hry nad Ethereem, která výše uvedené metody demonstruje. Na závěr je zvolený přístup vyhodnocen oproti hrám s běžnou klient-server architekturou, a to především z hlediska komplexity mechanik a herních nákladů. 1
This thesis examines methods which could be used for developing MMORPG games so that there is no single entity that could arbitrarily control game mechanics, virtual assets or other game aspects. The theoretical part systematically analyzes the usual aspects of MMORPG games, then the principles of decentralized cryptocurrencies are presented, and one of them, Ethereum, is analyzed in more detail. Based on this theoretical knowledge, methods are proposed on how to use Ethereum to implement the identified aspects of MMORPG games, and the restrictions which must be imposed on these aspects are recognized. The practical part then introduces a specific implementation of MMORPG game on Ethereum, which demonstrates the above methods. In conclusion, the chosen approach is compared to the games with a common client-server architecture, especially in terms of complexity and gaming costs. 1