Zobrazit minimální záznam

Development of MMORPG games in a decentralized environment
dc.contributor.advisorGemrot, Jakub
dc.creatorPolák, Marek
dc.date.accessioned2020-10-07T09:52:28Z
dc.date.available2020-10-07T09:52:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121248
dc.description.abstractTato práce zkoumá způsoby, jakými lze vyvíjet MMORPG hry tak, aby jejich provoz nezávisel na žádném subjektu, který může libovolně manipulovat s herními mechanikami, virtuálním majetkem hráčů či jinými aspekty hry. Teoretická část systematicky rozebírá obvyklé aspekty RPG her pro velké množství hráčů, dále jsou představeny principy, na kterých stojí decentralizované kryptoměny, detailněji je pak analyzována jedna z nich, Ethereum. Na základě těchto teoretických poznatků jsou následně navrženy metody, ja- kými lze využít principy Etherea pro implementaci identifikovaných aspektů MMORPG her, a rozpoznána omezení, jaká musí být na tyto aspekty kladena. Praktická část spo- čívá v konkrétní realizaci MMORPG hry nad Ethereem, která výše uvedené metody demonstruje. Na závěr je zvolený přístup vyhodnocen oproti hrám s běžnou klient-server architekturou, a to především z hlediska komplexity mechanik a herních nákladů. 1cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines methods which could be used for developing MMORPG games so that there is no single entity that could arbitrarily control game mechanics, virtual assets or other game aspects. The theoretical part systematically analyzes the usual aspects of MMORPG games, then the principles of decentralized cryptocurrencies are presented, and one of them, Ethereum, is analyzed in more detail. Based on this theoretical knowledge, methods are proposed on how to use Ethereum to implement the identified aspects of MMORPG games, and the restrictions which must be imposed on these aspects are recognized. The practical part then introduces a specific implementation of MMORPG game on Ethereum, which demonstrates the above methods. In conclusion, the chosen approach is compared to the games with a common client-server architecture, especially in terms of complexity and gaming costs. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectMMORPGcs_CZ
dc.subjectblockchaincs_CZ
dc.subjectEthereumcs_CZ
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectMMORPGen_US
dc.subjectblockchainen_US
dc.subjectEthereumen_US
dc.titleVývoj MMORPG her v decentralizovaném prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-16
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId204595
dc.title.translatedDevelopment of MMORPG games in a decentralized environmenten_US
dc.contributor.refereeKratochvíl, Miroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Graphics and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplinePočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Graphics and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá způsoby, jakými lze vyvíjet MMORPG hry tak, aby jejich provoz nezávisel na žádném subjektu, který může libovolně manipulovat s herními mechanikami, virtuálním majetkem hráčů či jinými aspekty hry. Teoretická část systematicky rozebírá obvyklé aspekty RPG her pro velké množství hráčů, dále jsou představeny principy, na kterých stojí decentralizované kryptoměny, detailněji je pak analyzována jedna z nich, Ethereum. Na základě těchto teoretických poznatků jsou následně navrženy metody, ja- kými lze využít principy Etherea pro implementaci identifikovaných aspektů MMORPG her, a rozpoznána omezení, jaká musí být na tyto aspekty kladena. Praktická část spo- čívá v konkrétní realizaci MMORPG hry nad Ethereem, která výše uvedené metody demonstruje. Na závěr je zvolený přístup vyhodnocen oproti hrám s běžnou klient-server architekturou, a to především z hlediska komplexity mechanik a herních nákladů. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines methods which could be used for developing MMORPG games so that there is no single entity that could arbitrarily control game mechanics, virtual assets or other game aspects. The theoretical part systematically analyzes the usual aspects of MMORPG games, then the principles of decentralized cryptocurrencies are presented, and one of them, Ethereum, is analyzed in more detail. Based on this theoretical knowledge, methods are proposed on how to use Ethereum to implement the identified aspects of MMORPG games, and the restrictions which must be imposed on these aspects are recognized. The practical part then introduces a specific implementation of MMORPG game on Ethereum, which demonstrates the above methods. In conclusion, the chosen approach is compared to the games with a common client-server architecture, especially in terms of complexity and gaming costs. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV