dc.contributor.advisor | Gemrot, Jakub | |
dc.creator | Polák, Marek | |
dc.date.accessioned | 2020-10-07T09:52:28Z | |
dc.date.available | 2020-10-07T09:52:28Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121248 | |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá způsoby, jakými lze vyvíjet MMORPG hry tak, aby jejich provoz nezávisel na žádném subjektu, který může libovolně manipulovat s herními mechanikami, virtuálním majetkem hráčů či jinými aspekty hry. Teoretická část systematicky rozebírá obvyklé aspekty RPG her pro velké množství hráčů, dále jsou představeny principy, na kterých stojí decentralizované kryptoměny, detailněji je pak analyzována jedna z nich, Ethereum. Na základě těchto teoretických poznatků jsou následně navrženy metody, ja- kými lze využít principy Etherea pro implementaci identifikovaných aspektů MMORPG her, a rozpoznána omezení, jaká musí být na tyto aspekty kladena. Praktická část spo- čívá v konkrétní realizaci MMORPG hry nad Ethereem, která výše uvedené metody demonstruje. Na závěr je zvolený přístup vyhodnocen oproti hrám s běžnou klient-server architekturou, a to především z hlediska komplexity mechanik a herních nákladů. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis examines methods which could be used for developing MMORPG games so that there is no single entity that could arbitrarily control game mechanics, virtual assets or other game aspects. The theoretical part systematically analyzes the usual aspects of MMORPG games, then the principles of decentralized cryptocurrencies are presented, and one of them, Ethereum, is analyzed in more detail. Based on this theoretical knowledge, methods are proposed on how to use Ethereum to implement the identified aspects of MMORPG games, and the restrictions which must be imposed on these aspects are recognized. The practical part then introduces a specific implementation of MMORPG game on Ethereum, which demonstrates the above methods. In conclusion, the chosen approach is compared to the games with a common client-server architecture, especially in terms of complexity and gaming costs. 1 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | počítačové hry | cs_CZ |
dc.subject | MMORPG | cs_CZ |
dc.subject | blockchain | cs_CZ |
dc.subject | Ethereum | cs_CZ |
dc.subject | computer games | en_US |
dc.subject | MMORPG | en_US |
dc.subject | blockchain | en_US |
dc.subject | Ethereum | en_US |
dc.title | Vývoj MMORPG her v decentralizovaném prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-16 | |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 204595 | |
dc.title.translated | Development of MMORPG games in a decentralized environment | en_US |
dc.contributor.referee | Kratochvíl, Miroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Graphics and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Graphics and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce zkoumá způsoby, jakými lze vyvíjet MMORPG hry tak, aby jejich provoz nezávisel na žádném subjektu, který může libovolně manipulovat s herními mechanikami, virtuálním majetkem hráčů či jinými aspekty hry. Teoretická část systematicky rozebírá obvyklé aspekty RPG her pro velké množství hráčů, dále jsou představeny principy, na kterých stojí decentralizované kryptoměny, detailněji je pak analyzována jedna z nich, Ethereum. Na základě těchto teoretických poznatků jsou následně navrženy metody, ja- kými lze využít principy Etherea pro implementaci identifikovaných aspektů MMORPG her, a rozpoznána omezení, jaká musí být na tyto aspekty kladena. Praktická část spo- čívá v konkrétní realizaci MMORPG hry nad Ethereem, která výše uvedené metody demonstruje. Na závěr je zvolený přístup vyhodnocen oproti hrám s běžnou klient-server architekturou, a to především z hlediska komplexity mechanik a herních nákladů. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis examines methods which could be used for developing MMORPG games so that there is no single entity that could arbitrarily control game mechanics, virtual assets or other game aspects. The theoretical part systematically analyzes the usual aspects of MMORPG games, then the principles of decentralized cryptocurrencies are presented, and one of them, Ethereum, is analyzed in more detail. Based on this theoretical knowledge, methods are proposed on how to use Ethereum to implement the identified aspects of MMORPG games, and the restrictions which must be imposed on these aspects are recognized. The practical part then introduces a specific implementation of MMORPG game on Ethereum, which demonstrates the above methods. In conclusion, the chosen approach is compared to the games with a common client-server architecture, especially in terms of complexity and gaming costs. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |