Oslavy konce 2. světové války ve vysílání Československé a České televize
Celebrations of end World War II in broadcasting Czechoslovak and Czech television
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121085Identifikátory
SIS: 215135
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vlček, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kvantitativní obsahová analýza, státní svátek, zpravodajství, revoluce, demokracie, komunismus, 2. světová válka, osvobození, Československá televize, Česká televize, mediální obraz, historieKlíčová slova (anglicky)
Quantitative content analysis, public holidays, news, revolution, democray, comunism, II. World war, liberty, Czechoslovak television, Czech televison, media image, historyBakalářská práce se věnuje kvantitativní obsahové analýzy mediálního obrazu státního svátku konce 2. světové války v období od roku 1980 až do roku 2020 v hlavních zpravodajských pořadech Československé a České televizi. Cílem práce je popsat vývoj mediálního obrazu zmíněného svátku v průběhu měnících se politických režimů a změny funkce televize, která v této době přešla z funkce státní na funkci media veřejné služby. Zároveň bakalářská práce zkoumá změnu mediálního obsahu státního svátku v závislosti na změnách jeho historického výkladu, který se v rámci zpravodajství a československý a českých zákonů několikrát měnil. V teoretické části se bakalářská práce věnuje významu státních svátku ve společnosti, roli televize jako důležitého media během státních a náboženských svátků a historickému vývoji výkladu československého a posléze českého státního svátku konce 2. světové války, u kterého se neměnil pouze historický výklad, ale i jeho samotný název. Všechny tyto aspekty bakalářská práce dává do souvislostí a v praktické částí se snaží odpovědět na vědecké otázky Jak se měnil mediální obraz státního svátku konce 2. světové války v hlavním zpravodajských pořadech Československé a České televizi a Jakým aktérům konce 2. světové války se v průběhu posledních 40 let poskytoval největší prostor a jak se...
The bachelor's thesis focuses on the quantitative content analysis of the media image of the national holiday of the end of II. World War in the period from 1980 to 2020 in the main news broadcast of Czechoslovak and Czech Television. The aim of this work is to describe the development of the media image, which changes during the changing political regimes and changes in the function of television, which at this time survives from the function of national medium to the medium of public service. The possibilities of the bachelor's thesis examine the changes in the media content of the national holiday in connection with its historical interpretation, which has changed several times within the news and Czechoslovak and Czech laws. In the theoretical parts of the bachelor's thesis focusing on public holidays in society, role of television as important medium during national and religioun holidays and historical conversation with the Czechoslovak and later the Czech national holiday at the end of II. World War, the name itself. They use all these aspects of the bachelor thesis so that they can be used for scientific questions. How the media image of the national holiday of the end of World War II changed in news programs provided the greatest space and how it was reported.