Sanguine Genesis -- real-time strategická hra
Sanguine Genesis -- Real-time Strategy Game
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120961Identifiers
Study Information System: 216335
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Kliber, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
14. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
rts real-time strategie implementace zdrojeKeywords (English)
rts real-time strategy implementation resourcesTato práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry s unikátním systémem zdrojů. Zdroje jsou rozmístěny volně po mapě. Budovy, představující rostliny, získávají zdroje ze svého okolí. Hru je možné hrát proti počítači. Vytvořená hra obsahuje prvky typické pro tento žánr - uživatelské rozhraní pro správu jednotek, automatickou navigaci jednotek na mapě, fog of war. Uživatel může do hry přidávat vlastní mapy a nové jednotky. Do hry je také možné připsat vlastní implementaci umělé inteligence v jazyce C#. Pro tvorbu uživatelského rozhraní je použita knihovna WinForms, k vykreslování je použito OpenGL API. 1
The goal of the thesis was to create a real-time strategy game with a unique resource system. Resources are spread continuously across the map. Buildings (represented by plants) gather resources from their neighbourhood. The game can be played against the computer. The game contains features common for the genre - user interface for units managment, automatic navigation of units on the map, fog of war. The user can add new maps and units to the game. It is also possible to create a new implementation of artificial intelligence in C#. User interface uses the WinForms library, the drawing of game objects is done via OpenGL API. 1