Zobrazit minimální záznam

Financial Literacy at Kindergarten
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorBuzková, Klára
dc.date.accessioned2020-09-30T10:02:19Z
dc.date.available2020-09-30T10:02:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120783
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem finanční gramotnosti v předškolním vzdělávání. Cílem této práce je vytvořit sérii aktivit, které odpovídají rozvoji dítěte předškolního věku a současně spadají do základů finanční gramotnosti, a to v širším smyslu než pouhé finanční matematiky. Úkolem bakalářské práce je ověřit vhodnost aktivit v praxi, a to jak z pohledu autorky práce, tak učitelek mateřské školy, ve které byly výzkumné aktivity ověřovány. Tvorba aktivit vychází z teoretických základů získaných v teoretické části této práce. Série výzkumných aktivit je zaměřená na seznámení dětí se základy finanční gramotnosti a je koncipovaná jako úvod do finanční gramotnosti, který dětem nabízí prvotní zkušenosti, upevňuje vybrané návyky a seznamuje děti s elementárními pojmy. Metoda ověřování stojí na kvalitativním výzkumu s prvky výzkumu akčního. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post reflexi, na jejímž základě bylo možné navrhnout úpravy aktivit a podmínek jejich realizace a navrhnout doporučení pro další praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on financial literacy in pre-school education. The aim of this thesis is to create a series of activities, that correspond to the development of pre-school children. The proposed activities relate to financial literacy in a broader sense, than just financial mathematics. The objective is to verify eligibility of proposed activities, both from the author's perspective, as well as from the perspective of the teachers of kindergarten, in which the research was set. The creation of proposed activities is based on the theoretical foundations obtained in the theoretical part of this work. The objective of the proposed activities is to introduce children to the fundamentals of financial literacy, initiate first experience, fortify designed habits and acquaint children with elementary concepts. The verification method is based on qualitative research with elements of action research. Observation of pre-school children during the activities served as main data collection method. The activities were captured on video for later analysis and post-reflection. The obtained data allowed possible modifications of activities and conditions of their implementation, as well as further recommendations for teacher practice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFinanční gramotnostcs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectobchodcs_CZ
dc.subjectsměnacs_CZ
dc.subjectnákupcs_CZ
dc.subjectprodejcs_CZ
dc.subjectpenízecs_CZ
dc.subjecthotovostcs_CZ
dc.subjectbankovkacs_CZ
dc.subjectmincecs_CZ
dc.subjectbanka bankovní účetcs_CZ
dc.subjectzaložení účtucs_CZ
dc.subjectplatební kartacs_CZ
dc.subjectFinancial literacyen_US
dc.subjectpre-schooleren_US
dc.subjecttradeen_US
dc.subjectexchangeen_US
dc.subjectpurchaseen_US
dc.subjectsaleen_US
dc.subjectmoneyen_US
dc.subjectcashen_US
dc.subjectbanknoteen_US
dc.subjectcoinen_US
dc.subjectbanken_US
dc.subjectbank accounten_US
dc.subjectcreate a bank accounten_US
dc.subjectpayment carden_US
dc.titleFinanční gramotnost v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216105
dc.title.translatedFinancial Literacy at Kindergartenen_US
dc.contributor.refereeBrožová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem finanční gramotnosti v předškolním vzdělávání. Cílem této práce je vytvořit sérii aktivit, které odpovídají rozvoji dítěte předškolního věku a současně spadají do základů finanční gramotnosti, a to v širším smyslu než pouhé finanční matematiky. Úkolem bakalářské práce je ověřit vhodnost aktivit v praxi, a to jak z pohledu autorky práce, tak učitelek mateřské školy, ve které byly výzkumné aktivity ověřovány. Tvorba aktivit vychází z teoretických základů získaných v teoretické části této práce. Série výzkumných aktivit je zaměřená na seznámení dětí se základy finanční gramotnosti a je koncipovaná jako úvod do finanční gramotnosti, který dětem nabízí prvotní zkušenosti, upevňuje vybrané návyky a seznamuje děti s elementárními pojmy. Metoda ověřování stojí na kvalitativním výzkumu s prvky výzkumu akčního. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post reflexi, na jejímž základě bylo možné navrhnout úpravy aktivit a podmínek jejich realizace a navrhnout doporučení pro další praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on financial literacy in pre-school education. The aim of this thesis is to create a series of activities, that correspond to the development of pre-school children. The proposed activities relate to financial literacy in a broader sense, than just financial mathematics. The objective is to verify eligibility of proposed activities, both from the author's perspective, as well as from the perspective of the teachers of kindergarten, in which the research was set. The creation of proposed activities is based on the theoretical foundations obtained in the theoretical part of this work. The objective of the proposed activities is to introduce children to the fundamentals of financial literacy, initiate first experience, fortify designed habits and acquaint children with elementary concepts. The verification method is based on qualitative research with elements of action research. Observation of pre-school children during the activities served as main data collection method. The activities were captured on video for later analysis and post-reflection. The obtained data allowed possible modifications of activities and conditions of their implementation, as well as further recommendations for teacher practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV