Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově.
Approaches to cultivating game performance in sport games at school physical education.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120315Identifiers
Study Information System: 212574
Collections
- Kvalifikační práce [8335]
Author
Advisor
Referee
Kočíb, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Secondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 8. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sportovní hry, školní tělesná výchova, fotbal, florbal, házená, volejbalKeywords (English)
sport games, school physical education, football, floorball, handball, volleyballNázev: Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově. Cíle: Hlavním cílem této práce je komparace způsobů vedení výuky sportovních her v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V rámci této komparace se zaměříme na dopady těchto způsobů výuky vzhledem k týmovému hernímu výkonu. Metody: V práci jsme využili video analýzu, ze které jsme vyvodili kvantitativní a pomocí srovnávací analýzy kvalitativní zjištění. Jednotlivé výsledky jsme porovnávali na základě využívaného způsobu výuky v hodinách. Výsledky: Z porovnání skupin podstupující technický a taktický přístup k výuce sportovních her jsme zjistili, že skupiny podstupující taktický přístup výuky se více zlepšovaly v týmovém herním výkonu v brankových sportovních hrách. Ve volejbale se obě skupiny v týmovém herním výkonu zlepšily stejně. Klíčová slova: sportovní hry, školní tělesná výchova, fotbal, florbal, házená, volejbal
Title: Approaches to cultivation of game performance in sports games in school physical education education. Objectives: The main aim of this work is to compare ways of teaching sports games in physical education lessons at the second stage of primary school. In this comparison we will focus on the impact of these ways of teaching with respect to team gaming performance. Methods: In this work, we used video analysis, from which we derived quantitative and comparative analysis of qualitative findings. We compared the individual results on the basis of the method of teaching used in class. Results: From a comparison of groups undergoing technical and tactical approaches to teaching sports games, we found that groups undergoing tactical approaches to teaching improved more in team performance in goal sports games. In volleyball, both groups improved equally in team play performance. Keywords: sport games, school physical education, football, floorball, handball, voleyball