Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově.
Approaches to cultivating game performance in sport games at school physical education.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120315Identifikátory
SIS: 212574
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočíb, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Sportovní hry
Datum obhajoby
31. 8. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sportovní hry, školní tělesná výchova, fotbal, florbal, házená, volejbalKlíčová slova (anglicky)
sport games, school physical education, football, floorball, handball, volleyballNázev: Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově. Cíle: Hlavním cílem této práce je komparace způsobů vedení výuky sportovních her v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V rámci této komparace se zaměříme na dopady těchto způsobů výuky vzhledem k týmovému hernímu výkonu. Metody: V práci jsme využili video analýzu, ze které jsme vyvodili kvantitativní a pomocí srovnávací analýzy kvalitativní zjištění. Jednotlivé výsledky jsme porovnávali na základě využívaného způsobu výuky v hodinách. Výsledky: Z porovnání skupin podstupující technický a taktický přístup k výuce sportovních her jsme zjistili, že skupiny podstupující taktický přístup výuky se více zlepšovaly v týmovém herním výkonu v brankových sportovních hrách. Ve volejbale se obě skupiny v týmovém herním výkonu zlepšily stejně. Klíčová slova: sportovní hry, školní tělesná výchova, fotbal, florbal, házená, volejbal
Title: Approaches to cultivation of game performance in sports games in school physical education education. Objectives: The main aim of this work is to compare ways of teaching sports games in physical education lessons at the second stage of primary school. In this comparison we will focus on the impact of these ways of teaching with respect to team gaming performance. Methods: In this work, we used video analysis, from which we derived quantitative and comparative analysis of qualitative findings. We compared the individual results on the basis of the method of teaching used in class. Results: From a comparison of groups undergoing technical and tactical approaches to teaching sports games, we found that groups undergoing tactical approaches to teaching improved more in team performance in goal sports games. In volleyball, both groups improved equally in team play performance. Keywords: sport games, school physical education, football, floorball, handball, voleyball