Zobrazit minimální záznam

The structure of interests and the possibilities for its development in a gifted child in organized education
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorHeráfová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-05T09:30:30Z
dc.date.available2017-04-05T09:30:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12004
dc.description.abstractDiplomová práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická cást textu se zabývá dosavadními poznatky o problematice rozumove nadaných detí, shrnuje jejich charakteristické projevy, problémy a specifické vzdelávací potreby. Vcasná identifikace nadání a príznivý prístup rodicu, školy a ucitelu je pro zdravý vývoj techto detí zásadní. Je proto nezbytné stimulovat a rozvíjet nadání dítete a jeho schopnosti. V souvislosti s tím jsou nastíneny možnosti rozvoje a systémy vzdelávání a školní péce o nadané. Poslední kapitola teoretické cásti se zabývá problematikou zájmu a zájmové struktury z obecne psychologického hlediska, na kterou plynule navazuje empirická cást. Empirické šetrení analyzuje zájmovou strukturu nadaných detí a predkládá návrh diagnostického projektu, který by zejména ucitelum umožnil poznat a rozvíjet zájmy nadaných.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis comprises both the theoretical and empirical aspects. The theoretical part focuses on the latest developments in the research of gifted children. It attempts to formulate their characteristics, problems and education-specific requirements. Timely identification of a particular gift as well as a positive approach of parents, school and teachers are crucial for further development of each particular gift. In connection with this approach, potential improvements and further development of education system and school care are outlined. The last chapter of the theoretical part deals with the issues of interests and their structure from the psychological point of view in general. The empirical part logically follows. Empirical inquiry analyses the interest structure of gifted children and proposes a diagnostic project, which would enable, especially the teachers, to recognize and encourage the interests of the gifted.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleZájmová struktura nadaného dítěte a její možnosti rozvoje ve školních podmínkáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52110
dc.title.translatedThe structure of interests and the possibilities for its development in a gifted child in organized educationen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001012024
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická cást textu se zabývá dosavadními poznatky o problematice rozumove nadaných detí, shrnuje jejich charakteristické projevy, problémy a specifické vzdelávací potreby. Vcasná identifikace nadání a príznivý prístup rodicu, školy a ucitelu je pro zdravý vývoj techto detí zásadní. Je proto nezbytné stimulovat a rozvíjet nadání dítete a jeho schopnosti. V souvislosti s tím jsou nastíneny možnosti rozvoje a systémy vzdelávání a školní péce o nadané. Poslední kapitola teoretické cásti se zabývá problematikou zájmu a zájmové struktury z obecne psychologického hlediska, na kterou plynule navazuje empirická cást. Empirické šetrení analyzuje zájmovou strukturu nadaných detí a predkládá návrh diagnostického projektu, který by zejména ucitelum umožnil poznat a rozvíjet zájmy nadaných.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis comprises both the theoretical and empirical aspects. The theoretical part focuses on the latest developments in the research of gifted children. It attempts to formulate their characteristics, problems and education-specific requirements. Timely identification of a particular gift as well as a positive approach of parents, school and teachers are crucial for further development of each particular gift. In connection with this approach, potential improvements and further development of education system and school care are outlined. The last chapter of the theoretical part deals with the issues of interests and their structure from the psychological point of view in general. The empirical part logically follows. Empirical inquiry analyses the interest structure of gifted children and proposes a diagnostic project, which would enable, especially the teachers, to recognize and encourage the interests of the gifted.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010120240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV