Únikové hry ve výuce chemie
Escape Games in Chemistry Lessons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119950Identifikátory
SIS: 217791
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Distler, Petr
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
23. 7. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Escapes-room games, Chemistry education, LARP, eduLARPKlíčová slova (anglicky)
Úniková hra, Výuka chemie, LARP, eduLARPBakalářská práce se zabývá únikovými hrami ve výuce chemie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako didaktická hra, gamifikace, LARP, eduLARP a úniková hra. Dále je popsán princip únikových her a zásady bezpečnosti při jejich hraní. V závěru teoretické části jsou uvedeny společnosti z ČR, které nabízejí únikové hry se vzdělávacím cílem a popsány tři únikové hry, které byly použity v rámci vzdělávání v zahraničí. V praktické části jsou představeny dva návrhy únikových her. První hra je navržena pro žáky druhých ročníků čtyřletých gymnázií a druhá hra je navržena pro žáky základních škol či nižších ročníků víceletých gymnázií.
The bachelor's thesis focuses on escape-room games as a part of the teaching of chemistry. The theoretical part defines the basic concepts such as didactic game, gamification, LARP, eduLARP and escape-room games. Furthermore, the principle of escape-room games and the principles of safety when playing them are described in this part of thesis. Additionally, the list of companies from the Czech Republic offering escape-room games with an educational goal is included at the end of the theoretical part as well as a description of three escape-room games which were used in education abroad. In the practical part, two proposals for escape- room games are presented. The first game is designed for pupils in the second year of a high schools and the second game is designed for pupils in primary schools or lower grades of general high schools.