Show simple item record

Communication of selected companies in online and offline environment (illustrated on enterprises České dráhy, RegioJet and Leo Express)
dc.contributor.advisorSchneiderová, Soňa
dc.creatorStará, Anika
dc.date.accessioned2020-07-20T10:06:05Z
dc.date.available2020-07-20T10:06:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118991
dc.description.abstractThis diploma thesis which is titled Communication of selected companies in online and offline environment (illustrated on enterprises České dráhy, RegioJet and Leo Express) aims to map the communication activities of the mentioned carriers on online and offline media platforms in the Czech environment. In the theoretical part is defined the basic terminology of analyzed issues, above all from the area of communication, media, marketing and partially also from the perspective of linguistics. The practical part besides the methodology includes a presentation of the analyzed companies, České dráhy, RegioJet and Leo Express, and also a descriptive analysis of their presentation or more precisely communication activities on various media types and platforms - for each of the mentioned companies separately. Furthermore, in the practical part there is a comparison of analyzed companies, based on the results of descriptive analysis and there is also a description of an additional quantitative analysis - a questionnaire survey, which was answered by a total of 808 respondents of all ages from all over the country - so in this case from the customer's point of view. At the end of the practical part, the results are summarized and evaluated, and besides, there are also from them following recommendations -...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express) má za cíl zmapovat komunikační aktivity zmíněných dopravců na online a offline mediálních platformách v českém prostředí. V teoretické části je vymezeno základní pojmosloví k analyzované problematice, konkrétně z oblastí komunikace, médií, marketingu a částečně také z pohledu lingvistiky. Praktická část obsahuje kromě metodologie také představení analyzovaných společností, Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu a deskriptivní analýzu jejich prezentace, respektive komunikace na různých mediálních kanálech, a to pro každou ze zmíněných společností zvlášť. Dále se v praktické části nachází komparace společností na základě získaných výsledků z deskriptivní analýzy a popis doplňkové kvantitativní analýzy - dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 808 respondentů různého věku z celé republiky a má napomoci k získání ucelenějšího pohledu na zkoumané komunikační aktivity zmíněných dopravců, v tomto případě z pohledu zákazníků. Na konci praktické části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky a nachází se zde také z nich vycházející navržená doporučení - opět pro každou ze zkoumaných společností zvlášť.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectcommunication activitiesen_US
dc.subjectmedia platformsen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectoffline mediaen_US
dc.subjectonline mediaen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectČeské dráhyen_US
dc.subjectRegioJeten_US
dc.subjectLeo Expressen_US
dc.subjectKomunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikační aktivitycs_CZ
dc.subjectmediální platformycs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectoffline médiacs_CZ
dc.subjectonline médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectČeské dráhycs_CZ
dc.subjectRegioJetcs_CZ
dc.subjectLeo Expresscs_CZ
dc.titleKomunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215204
dc.title.translatedCommunication of selected companies in online and offline environment (illustrated on enterprises České dráhy, RegioJet and Leo Express)en_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express) má za cíl zmapovat komunikační aktivity zmíněných dopravců na online a offline mediálních platformách v českém prostředí. V teoretické části je vymezeno základní pojmosloví k analyzované problematice, konkrétně z oblastí komunikace, médií, marketingu a částečně také z pohledu lingvistiky. Praktická část obsahuje kromě metodologie také představení analyzovaných společností, Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu a deskriptivní analýzu jejich prezentace, respektive komunikace na různých mediálních kanálech, a to pro každou ze zmíněných společností zvlášť. Dále se v praktické části nachází komparace společností na základě získaných výsledků z deskriptivní analýzy a popis doplňkové kvantitativní analýzy - dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 808 respondentů různého věku z celé republiky a má napomoci k získání ucelenějšího pohledu na zkoumané komunikační aktivity zmíněných dopravců, v tomto případě z pohledu zákazníků. Na konci praktické části jsou shrnuty a vyhodnoceny zjištěné výsledky a nachází se zde také z nich vycházející navržená doporučení - opět pro každou ze zkoumaných společností zvlášť.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis which is titled Communication of selected companies in online and offline environment (illustrated on enterprises České dráhy, RegioJet and Leo Express) aims to map the communication activities of the mentioned carriers on online and offline media platforms in the Czech environment. In the theoretical part is defined the basic terminology of analyzed issues, above all from the area of communication, media, marketing and partially also from the perspective of linguistics. The practical part besides the methodology includes a presentation of the analyzed companies, České dráhy, RegioJet and Leo Express, and also a descriptive analysis of their presentation or more precisely communication activities on various media types and platforms - for each of the mentioned companies separately. Furthermore, in the practical part there is a comparison of analyzed companies, based on the results of descriptive analysis and there is also a description of an additional quantitative analysis - a questionnaire survey, which was answered by a total of 808 respondents of all ages from all over the country - so in this case from the customer's point of view. At the end of the practical part, the results are summarized and evaluated, and besides, there are also from them following recommendations -...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV