Zobrazit minimální záznam

The Fight against Evil: Stereotypization of Antagonists in War-Themed Shooters
dc.contributor.advisorŠvelch, Jan
dc.creatorHouška, Jan
dc.date.accessioned2020-07-20T09:57:24Z
dc.date.available2020-07-20T09:57:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118944
dc.description.abstractUsing the method of qualitative content analysis, my research is focused on the visual and ideological representation of antagonists in eight PC games of first-person shooter genre (FPS), released between 2007 and 2019. The analysis is based on the identification of the stereotypical antagonistic representations. Its main attention is devoted to the ethnic and national stereotypes, because antagonists are ethnic and national Others in relation to protagonists. I aimed to define another summarizing and defining criterion of antagonistic representation, apart from the categories of othering already mentioned. In my thesis, I also describe ideological aspects which frame antagonistic representation. For the analysis of ideological content, I use Pötzsch's selective realism, which, by means of the four filters (violence, consequence, character and conflict) excludes negative and controversial aspects of war from FPS games. Not only does selective realism presents war selectively, it represents antagonistic actions selectively, too. In the text, I identify the stereotypical representations of three ethnic-national groups - orientalism and Cold War stereotypes in the case of Russians, neo-orientalism in the case of Middle Eastern antagonists and techno-orientalism in the case of East Asians. The ideology...en_US
dc.description.abstractV diplomové práci analyzuji, s použitím metody kvalitativní obsahové analýzy, vizuální a ideologickou reprezentaci antagonistů v osmi počítačových hrách žánru first-person shooter (FPS), vydaných mezi lety 2007-2019. Výzkum je založený na identifikaci stereotypní antagonistické reprezentace. Pozornost je věnována zejména etnickým a národnostním stereotypům, jelikož antagonisté jsou vůči protagonistům etnicky a národnostně jiní. Usiloval jsem o doplnění obou kategorií odlišnosti dalším souhrnným kritériem, prostřednictvím kterého by antagonisté byli definováni. V práci také popisuji ideologické rámce, kterým reprezentace antagonistů podléhá. Využívám přitom Pötzschova selektivního realismu, který skrze čtyři filtry (násilí, následků, postav, konfliktu) z FPS her vylučuje negativní a kontroverzní aspekty válek. Selektivní realismus selektivně prezentuje nejenom válku, ale i antagonistické činy. V práci jsou identifikovány stereotypní reprezentace tří hlavních etnicko-národnostních skupin - u Rusů orientalismus a studenoválečné stereotypy, u blízkovýchodních antagonistů neo-orientalismus a u východoasijských techno-orientalismus. Nalezená podobnost mezi antagonisty je ideologie náboženských nacionalistů a radikálů. Válečné konflikty daných her podléhají zmíněným selektivním filtrům, s částečnou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectantagonistsen_US
dc.subjectwar-themed PC gamesen_US
dc.subjectotheringen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectideologyen_US
dc.subjectantagonistécs_CZ
dc.subjectválečné počítačové hrycs_CZ
dc.subjectkonstrukce Jinéhocs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.titleBoj se zlem:stereotypizace antagonistů ve válečných počítačových hráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId200881
dc.title.translatedThe Fight against Evil: Stereotypization of Antagonists in War-Themed Shootersen_US
dc.contributor.refereeKrobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci analyzuji, s použitím metody kvalitativní obsahové analýzy, vizuální a ideologickou reprezentaci antagonistů v osmi počítačových hrách žánru first-person shooter (FPS), vydaných mezi lety 2007-2019. Výzkum je založený na identifikaci stereotypní antagonistické reprezentace. Pozornost je věnována zejména etnickým a národnostním stereotypům, jelikož antagonisté jsou vůči protagonistům etnicky a národnostně jiní. Usiloval jsem o doplnění obou kategorií odlišnosti dalším souhrnným kritériem, prostřednictvím kterého by antagonisté byli definováni. V práci také popisuji ideologické rámce, kterým reprezentace antagonistů podléhá. Využívám přitom Pötzschova selektivního realismu, který skrze čtyři filtry (násilí, následků, postav, konfliktu) z FPS her vylučuje negativní a kontroverzní aspekty válek. Selektivní realismus selektivně prezentuje nejenom válku, ale i antagonistické činy. V práci jsou identifikovány stereotypní reprezentace tří hlavních etnicko-národnostních skupin - u Rusů orientalismus a studenoválečné stereotypy, u blízkovýchodních antagonistů neo-orientalismus a u východoasijských techno-orientalismus. Nalezená podobnost mezi antagonisty je ideologie náboženských nacionalistů a radikálů. Válečné konflikty daných her podléhají zmíněným selektivním filtrům, s částečnou...cs_CZ
uk.abstract.enUsing the method of qualitative content analysis, my research is focused on the visual and ideological representation of antagonists in eight PC games of first-person shooter genre (FPS), released between 2007 and 2019. The analysis is based on the identification of the stereotypical antagonistic representations. Its main attention is devoted to the ethnic and national stereotypes, because antagonists are ethnic and national Others in relation to protagonists. I aimed to define another summarizing and defining criterion of antagonistic representation, apart from the categories of othering already mentioned. In my thesis, I also describe ideological aspects which frame antagonistic representation. For the analysis of ideological content, I use Pötzsch's selective realism, which, by means of the four filters (violence, consequence, character and conflict) excludes negative and controversial aspects of war from FPS games. Not only does selective realism presents war selectively, it represents antagonistic actions selectively, too. In the text, I identify the stereotypical representations of three ethnic-national groups - orientalism and Cold War stereotypes in the case of Russians, neo-orientalism in the case of Middle Eastern antagonists and techno-orientalism in the case of East Asians. The ideology...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV