Komunikace českých vinařských spolků VOC v digitálním věku
Communication of Czech Wine Associations (VOC) in the Digital Era
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118908Identifiers
Study Information System: 216272
Collections
- Kvalifikační práce [16829]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
29. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sociální média, česká vinařství, vinařská marketingová komunikace, vinařský marketing, mezinárodní srovnáníKeywords (English)
wine, social media adoption, Czech wineries, wine marketing, international comparison, social media adoption benefits, social media adoption barriers, social media analysis toolsSociální média se vedle popularity běžných uživatelů těší také rostoucímu zájmu ze strany komerční sféry. Využívání sociálních médií se liší mezi různými odvětvími i v závislosti na geografickém umístění, důležité pro všechny sektory je však pochopení, které platformy sociálních médií implementovat a jak je efektivně využívat. Vinařský obor má v tomto specifické postavení, neboť je často prezentován s důrazem na tradici. Rostoucí množství lidí vyhledává a sdílí informace o víně právě skrze sociální média, což má za následek proměnu i z podstaty konzervativního vinařského oboru. Jednotlivá vinařství si tak za účelem komunikace s potenciálním zákazníkem zakládají profily na platformách sociálních médií. Ačkoliv existují zahraniční výzkumy zabývající se mírou a způsobem využívání sociálních médií ve vinařském sektoru, v České republice se jedná o raritu. Cílem této diplomové práce je proto zmapovat současnou situaci a zjistit, jestli a jak česká vinařství využívají sociální média, a poté tyto výsledky zasadit do mezinárodní perspektivy za pomoci dostupné literatury. Pro tento účel bylo osloveno více než 650 vinařství ze všech vinařských regionů České republiky.
Social media has been getting more and more attention from common users as well as businesses. Although the level of social media adoption varies by sector and geographical location, all companies strive to understand which social media platforms adopt and how to effectively use them. There is a specific position for the winery sector, which is widely recognised as traditional. However, more and more people search for information, share information and purchase goods or services online, which made presence on social media inevitable even for wineries. There is a body of literature concerning wineries' social media adoption and usage, however there is none of such kind to be found in the Czech Republic. Thus, this paper's aim is to fill this gap and to find out to what extent do Czech wineries use social media and why. This paper investigates 96 responses from wineries from all regions of the Czech Republic. The evidence is that the common communication channels of Czech wineries are rather traditional, being it personal communication, email or phone. However, the level of social media adoption in comparison with Australia, Germany or New Zealand is rather high. Although Czech wineries value social media, there is a significant lack of knowledge in how to use them efficiently.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Defence status: DEFENDEDVojtová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 21. 6. 2017Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...