Show simple item record

Specifics of working with long-term clients of the "Senior telefon" helpline
dc.contributor.advisorHavránková, Olga
dc.creatorMundok Nitschová, Aneta
dc.date.accessioned2020-07-17T09:53:57Z
dc.date.available2020-07-17T09:53:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118826
dc.description.abstract(in English) The dissertation focuses on working with long-term clients of the "Senior telefon" helpline. It elaborates on the specifics of working with the clients who use the helpline repeatedly compared to other users. The thesis is based on theoretical knowledge sourced from professional literature and statistics, as well as on the internal regulations, documents and methodological materials of the "Senior telefon" helpline. The empirical part analyses selected documents that deal with the potential of working with long-term clients, with the aim to compare the findings with the existing Methodology of working with long-term clients of the "Senior telefon" helpline.en_US
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s dlouhodobými klienty na lince důvěry Senior telefon. Zkoumá, jaká jsou specifika práce s klienty, kteří se na linku důvěry Senior telefon obracejí dlouhodobě oproti ostatním klientům, kteří využívají služeb linky důvěry Senior telefon a nejsou označeni jako dlouhodobí klienti. Práce se opírá o teoretické poznatky z odborné literatury, o statistiky, vnitřní předpisy, dokumenty a metodické materiály linky důvěry Senior telefon. Empirická část je zaměřena na analýzu vybraných dokumentů, které se zabývají možnostmi práce s dlouhodobými klienty za účelem porovnání zjištěných informací s Metodikou práce s dlouhodobými klienty na lince důvěry Senior telefon.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectelderly|crisis intervention|helpline|crisis|accompaniment|long-term client|client with repeat calls|social servicesen_US
dc.subjectsenior|krizová intervence|linka důvěry|krize|doprovázení|dlouhodobý klient|opakovaně volající klient|sociální službycs_CZ
dc.titleSpecifika práce s dlouhodobými klienty na lince důvěry Senior telefoncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-19
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId212821
dc.title.translatedSpecifics of working with long-term clients of the "Senior telefon" helplineen_US
dc.contributor.refereeVodáčková, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s dlouhodobými klienty na lince důvěry Senior telefon. Zkoumá, jaká jsou specifika práce s klienty, kteří se na linku důvěry Senior telefon obracejí dlouhodobě oproti ostatním klientům, kteří využívají služeb linky důvěry Senior telefon a nejsou označeni jako dlouhodobí klienti. Práce se opírá o teoretické poznatky z odborné literatury, o statistiky, vnitřní předpisy, dokumenty a metodické materiály linky důvěry Senior telefon. Empirická část je zaměřena na analýzu vybraných dokumentů, které se zabývají možnostmi práce s dlouhodobými klienty za účelem porovnání zjištěných informací s Metodikou práce s dlouhodobými klienty na lince důvěry Senior telefon.cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The dissertation focuses on working with long-term clients of the "Senior telefon" helpline. It elaborates on the specifics of working with the clients who use the helpline repeatedly compared to other users. The thesis is based on theoretical knowledge sourced from professional literature and statistics, as well as on the internal regulations, documents and methodological materials of the "Senior telefon" helpline. The empirical part analyses selected documents that deal with the potential of working with long-term clients, with the aim to compare the findings with the existing Methodology of working with long-term clients of the "Senior telefon" helpline.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV