dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Hubáčková, Iva | |
dc.date.accessioned | 2020-07-16T10:02:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-16T10:02:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118756 | |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the knowledge, opinions and teaching strategies of Czech higher elementary school teachers in relation to learners who have special educational needs (SEN); more specifically to students with ADHD and specific learning difficulties (SpLD). The data were drawn from interviews with two less experienced and two experienced teachers, and an anonymous online survey. The interviews were coded, emergent themes for each teacher were identified and broad thematic categories were developed; the categories were then further refined. Next, the themes for the two pairs of teachers - experienced and less experienced - were compared and contrasted in order to find shared patterns. Lastly, the four teachers were analysed jointly to find out whether the themes for the younger and the more experienced teachers differed. As for the survey, the data were analysed using qualitative, as well as quantitative methods. The qualitative methods included coding of the responses to the open- ended questions. The quantitative analysis was performed using several statistical tests. The findings show that most teachers seem to possess at least some degree of knowledge about the problems SEN students experience, and the strategies they can use to facilitate the learning process for them. Especially teachers... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na znalosti, názory a výukové metody českých učitelů základních škol v oblasti výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP); konkrétně na studenty s ADHD a specifickými poruchami učení (SPU). Data pro výzkum rozhovorů se dvěma méně zkušenými a dvěma zkušenými učitelkami a prostřednictvím anonymního online průzkumu. Rozhovory byly nejprve "okódovány", na základě témat jednotlivých rozhovorech pak byly vytvořeny tematické k dále zpřesňovány. Následně byla témata pro obě dvojice učitelů - zkušené a méně zkušené - všechny čtyři učitelky, abychom zjistili, v čem se mladší a zkušenější učitele liší a v čem se případě dotazníkového šetření byla data analyzována za použití kvalitativních i kvantitativních metod. Co se týče metod kvalitativních, šlo konkrétně o kódování odpovědí na otevřené otázky. Kvantitat použitím několika statistických testů. Zjištění ukazují, že většina učitelů má alespoň určitou míru znalostí o problémech, se kterými se studenti SEN potýkají, a o strategiích, které mohou použít, aby jim proces učení usnadnili. Zejména učitelé, kteří mají se studenty se SVP nejvíce zkušeností, pak mají největší zájem o další vzdělávání v oblasti jejich výuky. Nejmenší zájem projevují naopak učitelé s nejdelší pedagogickou praxí. Pokud jde o názory na inkluzi, významné rozd... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | : SEN|ADHD|SpLD|teaching strategies|interviews|questionnaire|courses | en_US |
dc.subject | SVP|ADHD|SPU|výukové metody|rozhovory|dotazníkové šetření|kurzy | cs_CZ |
dc.title | Teaching English to Learners with Special Educational Needs at Higher Elementary Schools | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 219754 | |
dc.title.translated | Výuka angličtiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Cilibrasi, Luca | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language and Linguistics | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language and Linguistics | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na znalosti, názory a výukové metody českých učitelů základních škol v oblasti výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP); konkrétně na studenty s ADHD a specifickými poruchami učení (SPU). Data pro výzkum rozhovorů se dvěma méně zkušenými a dvěma zkušenými učitelkami a prostřednictvím anonymního online průzkumu. Rozhovory byly nejprve "okódovány", na základě témat jednotlivých rozhovorech pak byly vytvořeny tematické k dále zpřesňovány. Následně byla témata pro obě dvojice učitelů - zkušené a méně zkušené - všechny čtyři učitelky, abychom zjistili, v čem se mladší a zkušenější učitele liší a v čem se případě dotazníkového šetření byla data analyzována za použití kvalitativních i kvantitativních metod. Co se týče metod kvalitativních, šlo konkrétně o kódování odpovědí na otevřené otázky. Kvantitat použitím několika statistických testů. Zjištění ukazují, že většina učitelů má alespoň určitou míru znalostí o problémech, se kterými se studenti SEN potýkají, a o strategiích, které mohou použít, aby jim proces učení usnadnili. Zejména učitelé, kteří mají se studenty se SVP nejvíce zkušeností, pak mají největší zájem o další vzdělávání v oblasti jejich výuky. Nejmenší zájem projevují naopak učitelé s nejdelší pedagogickou praxí. Pokud jde o názory na inkluzi, významné rozd... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the knowledge, opinions and teaching strategies of Czech higher elementary school teachers in relation to learners who have special educational needs (SEN); more specifically to students with ADHD and specific learning difficulties (SpLD). The data were drawn from interviews with two less experienced and two experienced teachers, and an anonymous online survey. The interviews were coded, emergent themes for each teacher were identified and broad thematic categories were developed; the categories were then further refined. Next, the themes for the two pairs of teachers - experienced and less experienced - were compared and contrasted in order to find shared patterns. Lastly, the four teachers were analysed jointly to find out whether the themes for the younger and the more experienced teachers differed. As for the survey, the data were analysed using qualitative, as well as quantitative methods. The qualitative methods included coding of the responses to the open- ended questions. The quantitative analysis was performed using several statistical tests. The findings show that most teachers seem to possess at least some degree of knowledge about the problems SEN students experience, and the strategies they can use to facilitate the learning process for them. Especially teachers... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |