Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019
Product placement in czech television production based on example of selected tv series in 2019
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118730Identifikátory
SIS: 215467
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
product placement, televizní seriál, reklama, TV Nova, TV Prima, umístění produktuKlíčová slova (anglicky)
product placement, tv series, advert, TV Nova, TV Prima, Czech TV seriesPráce se zabývá product placementem a jeho uplatněním v českých televizních seriálech za rok 2019. V první řadě zasazuje product placement do kontextu marketingu a stručně popisuje jeho historický vývoj v České republice i v zahraničí. Soustředí se na jednotlivé typy, způsob použití i výhody a nevýhody, které z aplikace product placementu plynou, jak pro stranu zadavatele, tak pro producenta pořadu. Součástí je teoretický základ zabývající se jeho efektivitou a způsoby měření. Práce seznamuje s mírou saturace díla product placementem a s ní spojenými pohledy ze strany inzerenta, producenta pořadu a diváka. Práce představuje stěžejní legislativní ukotvení product placementu a doporučení oborových asociací, jak ho ideálně používat, aby divák nemohl být uveden v omyl. Praktická část staví na nashromážděných datech z kvantitativní analýzy vybraných seriálů TV Nova (Ulice, Dáma a král) a TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Zabývá se tím, jaké typy product placementu v českých seriálech převládají z pohledu relevance, délky a druhu záběru, aktivity nebo rozpoznatelnosti v rámci děje. Podle výsledků provedené analýzy české seriály používají především aktivní typ product placementu ve vizuální podobě s dominantním záběrem.
This thesis is devoted to product placement and its appearance in Czech television series in 2019. First of all, it puts product placement into the context of marketing as a whole and describes its historical development in the Czech Republic and also abroad. As well as that, the thesis focuses on the typology of product placement, means of its application and also advantages and disadvantages of its implementation for the advertiser, the producer of the series and also for the viewer. It contains the theoretical basis focusing on its effectiveness and the ways of its measurement. Apart from that, the thesis describes the scale of saturation of TV series with product placement and the advertiser's, producer's and viewer's points of view linked with it. Additionally, it introduces key legislative restrictions and also recommendations of professional associations how to implement product placement ideally so the viewer cannot be misled. The practical part is built on the collected data from the quantitative analysis of selected series TV Nova (Ulice, Dáma a král) and TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Finally, it explores what types of product placement dominate in Czech TV series as for the aspects of the relevance, length and type of shot, activity or its recognisability within the filmed scenes....