Zobrazit minimální záznam

Propedeutics of differential and integral calculi
dc.contributor.advisorHalas, Zdeněk
dc.creatorMalachov, Martin
dc.date.accessioned2020-07-15T09:56:01Z
dc.date.available2020-07-15T09:56:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118586
dc.description.abstractPropaedeutics of Differential and Integral Calculi Author: Ing. Martin Malachov Department: Department of Mathematics Education Supervisor: Zdeněk Halas, DiS., Ph.D. Department of Mathematics Education Keywords: propaedeutics, derivative, Riemann integral, applications Differential and integral calculi both are interesting and beautiful branches of mathematics with many interdisciplinary overlaps and significant and practi- cal applications. Learning as well as teaching of these topics is very difficult and demanding. In this thesis we show that the derivatives and integrals have much to offer in the high school education while the schooling can be eased and made attractive with intentional propaedeutics and knowledge of rich background of applications. First part of the thesis presents short contem- plation on the current state of teaching and literature, we focus on the urge for the propaedeutics of the differential and integral calculi revealed by us. We identify key terms that can be used to build useful preconcepts during the whole high school education, even in the elementary education. In the latter part of the thesis we offer teacher innovative texts and a rich set of origi- nal exercises that can be used for motivation, application and propaedeutics of the differential and integral calculi. We also present...en_US
dc.description.abstractPropedeutika diferenciálního a integrálního počtu Autor: Ing. Martin Malachov Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí práce: Zdeněk Halas, DiS., Ph.D. Katedra didaktiky matematiky Klíčová slova: propedeutika, derivace, Riemannův integrál, aplikace Diferenciální a integrální počet jsou zajímavé a krásné partie matematiky s mezioborovými přesahy a význačnými praktickými aplikacemi. Výuka této látky je ovšem náročná a komplikovaná. V rámci této práce ukážeme, že derivace a integrály mají na střední škole co nabídnout, přitom jejich výuku lze usnadnit a zatraktivnit zejména cílenou propedeutikou a znalostí bohatých aplikací. V první části práce přinášíme zamyšlení nad současným stavem výuky a literatury, důraz klademe na námi odhalenou potřebu cílené propedeutiky diferenciálního a integrálního počtu. Na klíčových pojmech, které v práci identifikujeme, lze stavět prekoncepty nejen v průběhu celého středoškolského studia, ale dokonce už i na základní škole. V druhé části práce učiteli nabídneme inovativní texty k látce a bohatou sbírku neotřelých příkladů, které lze využít k motivaci, aplikaci a propedeutice diferenciálního a integrálního počtu. Přidáváme i texty a příklady z pokročilejších partií, které jsou pro kvalitní výuku také potřebné.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpropaedeuticsen_US
dc.subjectderivativeen_US
dc.subjectRiemann integralen_US
dc.subjectapplicationsen_US
dc.subjectpropedeutikacs_CZ
dc.subjectderivacecs_CZ
dc.subjectRiemannův integrálcs_CZ
dc.subjectaplikacecs_CZ
dc.titlePropedeutika diferenciálního a integrálního počtucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-24
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId212135
dc.title.translatedPropedeutics of differential and integral calculien_US
dc.contributor.refereeSlavík, Antonín
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPropedeutika diferenciálního a integrálního počtu Autor: Ing. Martin Malachov Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí práce: Zdeněk Halas, DiS., Ph.D. Katedra didaktiky matematiky Klíčová slova: propedeutika, derivace, Riemannův integrál, aplikace Diferenciální a integrální počet jsou zajímavé a krásné partie matematiky s mezioborovými přesahy a význačnými praktickými aplikacemi. Výuka této látky je ovšem náročná a komplikovaná. V rámci této práce ukážeme, že derivace a integrály mají na střední škole co nabídnout, přitom jejich výuku lze usnadnit a zatraktivnit zejména cílenou propedeutikou a znalostí bohatých aplikací. V první části práce přinášíme zamyšlení nad současným stavem výuky a literatury, důraz klademe na námi odhalenou potřebu cílené propedeutiky diferenciálního a integrálního počtu. Na klíčových pojmech, které v práci identifikujeme, lze stavět prekoncepty nejen v průběhu celého středoškolského studia, ale dokonce už i na základní škole. V druhé části práce učiteli nabídneme inovativní texty k látce a bohatou sbírku neotřelých příkladů, které lze využít k motivaci, aplikaci a propedeutice diferenciálního a integrálního počtu. Přidáváme i texty a příklady z pokročilejších partií, které jsou pro kvalitní výuku také potřebné.cs_CZ
uk.abstract.enPropaedeutics of Differential and Integral Calculi Author: Ing. Martin Malachov Department: Department of Mathematics Education Supervisor: Zdeněk Halas, DiS., Ph.D. Department of Mathematics Education Keywords: propaedeutics, derivative, Riemann integral, applications Differential and integral calculi both are interesting and beautiful branches of mathematics with many interdisciplinary overlaps and significant and practi- cal applications. Learning as well as teaching of these topics is very difficult and demanding. In this thesis we show that the derivatives and integrals have much to offer in the high school education while the schooling can be eased and made attractive with intentional propaedeutics and knowledge of rich background of applications. First part of the thesis presents short contem- plation on the current state of teaching and literature, we focus on the urge for the propaedeutics of the differential and integral calculi revealed by us. We identify key terms that can be used to build useful preconcepts during the whole high school education, even in the elementary education. In the latter part of the thesis we offer teacher innovative texts and a rich set of origi- nal exercises that can be used for motivation, application and propaedeutics of the differential and integral calculi. We also present...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV